Wah! Kanan juga cerita BEST!!!

<

Seorang lelaki yang berang selepas mengetahui bapa mentua tiri pernah cuba merogol isterinya, bertindak di luar batasan apabila menetak lelaki itu sehingga mati di Kilometer 16, Jalan Tuaran By Pass, dekat sini, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 pagi itu, Jani Aminul, 40, yang bekerja sebagai pemandu jentera berat mati di tempat kejadian akibat pendarahan teruk di leher dan bahu kiri.

Isteri suspek yang berusia 14 tahun dikatakan menumpang di rumah bapa tirinya beberapa hari lalu kerana meminta ibu menjaga anak lelaki yang dilahirkan seminggu lalu.

Ketika di rumah berkenaan, suspek dipercayai terdengar jiran mengatakan isterinya cuba dirogol oleh mangsa menyebabkan lelaki itu berang.

Timbalan Ketua Polis Daerah Superintendan M Chandra berkata, kejadian disedari isteri mangsa yang pulang ke rumah dan terkejut melihat tubuh suaminya berlumuran darah dan sudah meninggal dunia sebelum menghubungi polis.

“Berdasarkan laporan itu, sepasukan anggota polis bergegas ke lokasi dan mendapati mangsa berlumuran darah dalam keadaan tertiarap dengan kesan tetakan di belakang tengkuk dan bahu kiri.

“Mangsa dipercayai ditetak menggunakan senjata tajam,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Kinabalu, semalam.

Chandra berkata, polis sedang memburu suspek dikenali sebagai Azmi, 20, dan hasil siasatan polis menemui motosikal digunakan suspek untuk melarikan diri di pekan Telipok.

“Kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan orang ramai yang mempunyai sebarang maklumat berkenaan suspek diminta menghubung Pegawai Penyiasat IPD Kota Kinabalu Asisten Superintendan Rosli Ariff di talian 088-242111 bagi membantu siasatan,” katanya.

Sementara itu, isteri mangsa Merlyn Aljaini, 43, berkata, ketika kejadian dia tiada di rumah kerana menjaga sepupunya yang sarat mengandung kira-kira 100 meter dari rumahnya namun pelik melihat lampu rumahnya terpadam.

“Saya lihat motosikal suami ditunggang seseorang dan saya terkejut sebaik pulang ke rumah apabila suami berlumuran darah di ruang tamu,” katanya ketika ditemui di pekarangan bilik mayat di Hospital Queen Elizabeth (HQE) di sini, semalam.

Go to Source
Author: Desperado

  • Comments Off

PERKENALAN penulis dengan penyanyi Noreen Nor bukan sehari dua terjalin. Sudah lebih dua dekad saling mengenali antara satu sama lain. Namun, dek kerana keterbatasan waktu, penulis dan Noreen sudah lebih 18 tahun tidak bertemu. Masing-masing sibuk dengan karier dan kehidupan masing-masing.

Namun baru-baru ini, penulis menghubunginya untuk bertanya khabar lantas membuat temu janji untuk bertemu dan berkongsi perkembangan terbarunya.

Pada hari yang dijanjikan, penyanyi dan pelakon berusia 40-an itu muncul di pejabat Utusan Melayu dengan imej yang sangat sederhana namun masih memperlihatkan ‘keseksian’ yang selama ini menjadi identitinya.

Hadir dengan busana seluar baggy warna ungu muda dipadankan dengan baju berbunga, Noreen yang penulis kenali dahulu masih tidak berubah – manja dan masih menawan biarpun tubuh ibu tunggal kepada dua orang anak Danial Baharudin,18, dan Diana, 8, sedikit berisi.

Sebetulnya, pertemuan tempoh hari menemukan penulis dengan Noreen yang serba baru. Kalau satu ketika dahulu, dia pernah menempa kemasyhuran yang bukan sedikit, namun semua itu tidak menjanjikan kebahagiaan yang abadi buatnya.

Selama ini, tidak pernah ada siapa yang mengetahui, jauh di dasar hatinya, wanita ini memendam duka yang berpanjangan. Derita yang dilalui barangkali kalau diceritakan dengan begitu mendalam dianggap oleh segelintir kita sebagai ‘dongeng’ semata-mata.

Hakikatnya, kisah derita Kassim Selamat seperti yang diceritakan oleh seniman P. Ramlee hampir-hampir berulang dalam kehidupan Noreen Nor.

Andai terlewat merujuk kepada doktor pakar, barangkali kedua mata Noreen akan menerima nasib yang serupa seperti Kassim Selamat kerana sering berendam air mata mengenangkan satu demi satu ujian yang diberikan oleh Allah buatnya.

“Saya amat bersyukur kepada Allah SWT kerana diberi peluang melihat dunia ini lagi. Kalau saya lambat, mungkin hari ini saya tidak dapat lagi melihat wajah anak-anak saya,” Noreen memulakan perbualan berkongsi derita yang ditanggung.

Tanpa diminta, Noreen, artis kelahiran Singapura dan dibesarkan di Melaka menyambung bicara, kejadian yang berlaku awal tahun 2008, bermula apabila matanya secara tiba-tiba bertukar menjadi merah yang ‘menakutkannya’.

Tanpa berlengah, Noreen bergegas ke sebuah hospital pakar di Ampang, Selangor. Keputusan hasil pemeriksaan doktor membuatkan Noreen tergamam kerana dia dimaklumkan, salah satu urat matanya terputus menyebabkan berlaku pendarahan dalam.

“Nasib baik, belakang kornea saya tidak luka. Kalau saya lambat berjumpa doktor, mungkin saya sudah buta hari ini. Dulu apabila menonton filem Ibu Mertuaku, Kassim Selamat menjadi buta saya sangkakan ia sekadar sebuah cerita fiksyen.

“Tetapi setelah apa yang saya alami, barulah saya tahu rupa-rupanya betul, kalau kita asyik menangis tanpa henti dan memakan masa yang lama, mata boleh buta,” ujarnya lagi.

Sebab dia berendam air mata kata Noreen, sejak empat tahun lalu, hidupnya tidak lekang diuji dengan berita-berita sedih.

Awalnya, abangnya meninggal dunia. Selang dua tahun, ibu tercinta pula pergi menyambut panggilan Ilahi.

Kematian kedua-dua anggota keluarganya itu menyebabkan Noreen seperti hilang arah dan dia tiada pilihan lain selain daripada menangis tanpa henti selama empat tahun lamanya!

“Namun begitu, saya memanjatkan kesyukuran kepada Allah kerana masih sayangkan saya dan memberi peluang kepada saya untuk melihat,” kata Noreen hiba.

Kesedihan yang melampau menyebabkan Noreen pernah terfikir untuk menuruti langkah arwah abang dan ibunya sehinggakan setiap malam dia sering memanjangkan doa kepada Allah agar mengambil nyawanya dalam tidur.

“Ketika itu saya beria-ia mahu mati! Tak sanggup rasanya menghadapi derita jiwa begini. Saya pernah mengalami keruntuhan rumah tangga, namun ia tidak meragut kegembiraan dan hidup saya.

“Tetapi apabila saya kehilangan orang yang saya sayang, hanya Tuhan saja yang tahu saya rasa bagaikan nyawa ini sudah jauh melayang, dibawa pergi oleh mereka semua,” cerita Noreen sambil air mata bergenang di kelopak mata.

Noreen, anak kelima daripada enam beradik merupakan anak manja kepada pesara polis dari Singapura, Allahyarham Mohd. Nor Ahad.

Walaupun pernah beberapa kali perkahwinannya gagal, namun semangat yang dibekalkan oleh abang tersayang, Allahyarham Roslan Mohd. Nor, Allahyarham ibu, Saodah dan Allahyarham ayah membuatkan dia kental menghadapi kehidupan.

Tetapi apabila mereka yang selama ini memberi semangat untuknya meneruskan hidup meninggal dunia, ia bagaikan noktah dalam kehidupannya.

Abangnya, Roslan meninggal dunia secara mengejut pada tahun 2004 ketika berusia 43 tahun.

“Pagi Jumaat itu, Noreen mendapat panggilan daripada emak beritahu abang meninggal dunia dan akan dikebumikan selepas solat Jumaat.

“Apabila mendapat berita sedih itu, saya masih mampu ke rumah beberapa saudara saya di Kuala Lumpur untuk bawa mereka balik, sebab emak kata akan dikebumi selepas Jumaat.

“Tetapi alangkah kecewa dan sedihnya saya apabila sampai di Melaka, jenazah abang sudah dikebumikan. Lama saya sakit menahan rasa sedih tak dapat berjumpa arwah abang. Kami enam beradik tetapi arwah abang yang merupakan anak ketiga dalam keluarga, paling rapat dengan saya.

“Kalau saya beritahu pada abang, nak balik Melaka, arwah yang ada rancangan bercuti akan batalkan semata-mata mahu menyambut dan bersama saya,” cerita Noreen lagi.

Setelah dua tahun, abang kesayangannya meninggal, Noreen diduga lagi. Ibu tersayang Saodah meninggal dunia.

Dua minggu sebelum ibunya meninggal, Noreen menetap di kampung untuk menjaga ibu tercinta.

Tanpa mengira siang malam, Noreen sentiasa berada di sisi ibunya. Bagaimanapun Noreen terpaksa balik ke Kuala Lumpur kerana anak sulungnya, Danial akan menghadapi Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR).

“Dua minggu saya duduk di kampung menjaga emak. Saya tidak kira siang atau malam, apa yang pasti saya mahu jaga mak dan makan minum mak.

“Apa saja mak nak makan, saya masakkan. Saya masih ingat sebelum saya balik, mak nak makan sangat sup ayam, saya masakkan.

“Masih terbayang di mata apabila saya nak balik sebab Danial nak periksa (PMR) mak bagaikan berat melepaskan saya pergi. Matanya sayu mengiringi saya balik, tapi…saya terpaksa balik,” kata Noreen menyambung perbualan.

Menurut Noreen, sepanjang perjalanan balik ke Kuala Lumpur dia sentiasa berdoa semoga Tuhan memberinya peluang menatap wajah ibunya lagi setelah Danial habis PMR.

Sesampai di Kuala Lumpur, Noreen menghubungi ayahnya di kampung dan dia bersyukur sangat kerana ibunya masih bertahan.

Namun seperti yang dijanjikan bagi setiap insan di dunia, bila sampai waktunya kita menghadap Allah SWT tidak lambat sesaat dan tidak cepat walau sesaat.

Begitulah perjanjian yang ditentukan. Pada 22 Ogos 1996, Noreen mendapat panggilan telefon bonda tersayang pergi buat selama-lamanya.

“Hilang rasanya jiwa saya apabila mendapat khabar sedih itu apalagi saya mendapat tahu sebelum itu tiga empat kali, arwah emak telefon dan bertanya saya.

“Tanpa berlengah saya capai apa yang mampu dan bawa anak-anak balik ke Melaka. Sepanjang perjalanan, saya menangis tanpa henti. Walaupun terkilan tidak dapat mengadap emak di saat akhir, tetapi…sejuknya hati ini ketika melihat jenazah emak,” kata Noreen lagi.

Setelah emaknya meninggal, Noreen menemankan ayahnya di kampung kerana tidak mahu ayah tercinta terbiar tanpa perhatian.

Lama juga Noreen menemani ayahnya. Bagaimanapun pada Mei 2007 setelah melihat ayahnya sihat Noreen pulang semula ke Kuala Lumpur .

Namun takdir menentukan segala-galanya, ayah yang ditinggalkan sihat mula terjejas kesihatannya gara-gara kakinya terluka.

“Saya terkejut apabila melihat ibu jari kaki kanan ayah luka tak baik-baik akibat terkena dawai mata punai reban ayam. Tahu-tahu sajalah orang tua, kalau dah duduk kampung menternak ayam seekor dua bagaikan menjadi satu kemestian.

“Apabila luka ayah tak baik, saya bawa ayah balik ke Kuala Lumpur pada akhir 2007. Setelah di rujuk ke Hospital Besar Kuala Lumpur, ayah dimasukkan wad dan ibu jari kaki ayah dipotong.

“Kaki ayah macam kena gangren dan sejak itu kesihatan ayah tidak begitu baik,” Noreen berkongsi cerita mengenai derita Allahyarham ayahnya pula.

Sejak itu, Noreen membawa ayahnya tinggal bersamanya di Kuala Lumpur. Kesihatan ayahnya yang tidak menentu membuatkan Noreen lebih banyak menghabiskan masanya menemani dan menjaga ayah tercinta.

“Apabila kesihatan ayah semakin menurun, saya hantar ayah ke sebuah hospital pakar swasta. Selama 39 hari ayah diwad, tetapi ayah tetap tidak berubah.

“Pihak hospital membenarkan ayah dibawa balik ke rumah dan ketika itu, setiap saat ayah hanya terbaring di katil,” cerita Noreen dengan nada sebak.

Sepanjang ayahnya dirawat di hospital, Noreen sanggup membuang semua kemewahan demi ayah tercinta.

Kondo mewah miliknya di Bangsar dijual dengan harga ratusan ribu ringgit untuk membiayai perubatan ayahnya yang dijangka akan mencecah RM100,000.

Malah, Noreen juga sanggup menjual kereta mewahnya, Mercedes-Benz dan membeli sebuah kereta jenis MPV bagi memudahkannya membawa ayahnya ke hospital.

“Tuhan lebih menyayangi ayah, pada 1 Oktober 2008 yang merupakan tarikh lahir saya, ayah saya menghembuskan nafas terakhir.

“Saya masih ingat waktu itu pukul 7 malam, senja dan hanya saya, Danial, Diana dan pembantu saya mengadap ayah.

“Dunia rasa gelap tiba-tiba, tapi saya harus kuatkan hati. Dengan bantuan kawan saya, jenazah ayah dibawa ke Masjid Kampung Baru dan segala urusan mandi dan kafankan jenazah dilakukan di situ.

“Setelah urusan selesai pada 2.30 pagi, jenazah ayah dibawa pulang ke kampung untuk dikebumikan pada keesokan harinya,” cerita Noreen lagi.

Sejak pemergian orang tersayang, setiap dua tahun, Noreen merasakan hidupnya sudah tidak bermakna lagi.

Dia bukan sahaja berdoa pada Allah supaya setiap kali dia tidur dia tidak akan bangun lagi, malah perniagaannya juga musnah.

“Saya tahu setiap yang hidup akan mati. Malah saya redha dengan semua itu. Tetapi sebagai insan yang kerdil, kadang-kadang saya bagaikan tewas berdepan dengan semua ini.

“Apabila ayah sakit, saya jual Mercedes saya, saya jual kondo saya. Semua itu saya lakukan kerana mahu berikan yang terbaik untuk ayah.

“Ketika itu saya tidak malu apabila terserempak dengan kawan-kawan ada yang bagaikan memperli bertanyakan ke mana Merz saya. Saya tidak kisah semua itu kerana yang penting bagi saya keselesaan untuk membawa ayah ke hospital.

“Saya juga sanggup jual kondominium saya dengan harga lebih RM100,000 semata-mata untuk membiayai perubatan ayah. Sayangnya apabila kondo itu dijual ayah sudah meninggal dunia,” katanya lagi.

Bukan itu sahaja, malah syarikat milik Noreen, Padussi Sdn. Bhd. ,yang telah beroperasi sekian lama akhirnya terpaksa ditutup kerana dia lebih banyak menghabiskan masanya meratapi kehilangan orang tersayang.

Padussi, syarikat perniagaan yang membekalkan alat-alat muzik kepada kerajaan dan sektor swasta terpaksa ditutup kerana kos pengurusan yang terlalu tinggi sedangkan bisnes tidak jalan.

“Macam mana syarikat nak buat bisnes kerana saya tidak ke pejabat hampir dua tahun setelah abang meninggal. Waktu itu, dunia saya hanya bilik dan tikar sembahyang. Saya tidak keluar rumah selama enam tahun.

“Pagi, petang, siang dan malam saya hanya mengurung diri di bilik kerana ingin merawat luka di jiwa saya.

“Sehinggalah November lalu, apabila bangun untuk menunaikan solat Subuh, saya bagaikan mendapat kehidupan baru dan bangkit untuk meneruskan hidup dengan anak-anak.

“Kini baru enam bulan saya pulih dari jiwa yang terluka dan harapan saya hanya satu untuk membina hidup bersama anak-anak,” akui Noreen.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0504&pub=Utusan_Malaysia&sec=Feminin&pg=fe_01.htm#ixzz2iWP8euOi
© Utusan Melayu (M) Bhd

adios
Disclaimer

“Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com”Go to Source
Author: GeloraHatiMuda

Powered by WPeMatico

  • Comments Off

Kisah malam pertama ?

In: aduyai

24 Jan 2011

kisah malam pertama.

kisah malam pertama.

Kisah Satu

Rahmat baru sahaja berkahwin dengan Era..
Pada malam pertama selepas majlis pernikahan, mereka berehat di dalam bilik kerana keletihan membantu mengemas dapur, membersihkan periuk, kuali dan segala macam benda lagi..
Sambil berehat di dalam bilik, mereka makan burger yang dipesan dari sebuah restoran makanan segera..
Emak Rahmat yang sememangnye suke menjaga tepi kain orang termasuk anak2nye sendiri memasang telinga dari pintu bilik untuk mendengar perbualan antara anak dan menantu barunye…

Era : bang, dah dipicit2 ni…tp xkeluar2 pon…
Rahmat : lambat sket la tuh nk kuar..lubangnye kecik sgt..sbrlah syg..
Era : ala…lambatnye..xsbr lah bang..saye potong jek lah hujungnye..bg bsar sket lubang ni…boley ke bang..
secara tiba2…mak Rahmat meluru masuk ke bilik anaknye dan terus berteriak..
Mak : jangan!!!!!!! jangan gunting anu anak aku!!!!!!!!!!!!
Rahmat & Era : @#$%%^&**.. nape ni mak.. nk potong sos cili paket ni xboley ke??

Kisah Dua

Suasana masih riuh di luar.
Sanak saudara semuanya berkampung disini.
Gelak ketawa, gurau senda jelas kedengaran.
Aku memimpin isteriku ke dalam bilik pengantin. Suara-suara sumbang terlalu banyak yang menegurku.”Hai, malam masih muda, dah nak masuk tidur?” sapa Pak Ucu.”Orang muda bang Aji, biarlah.
Air dah penuh kat kepala tu.” sahut Pak Tam disambut hilai ketawa sanak saudara yang lain.

Meriah sungguh keadaan diluar walau jam sudah menunjukkan pukul 11.00 malam.Hadiah yang masih belum dibuka ku susun ke tepi. Lampu ku tutup. Merebah diri ke katil pengantin, aku menoleh ke arah isteriku.”Kita tidur dulu lah yer. Ramai sangat orang kat luar tu.” Isteriku Hanya mengangguk tanda setuju.

Entah pukul berapa sekarang, aku pun tidak tahu.
Keadaan di luar gelap gelita dan senyap sunyi.
Tanda sanak saudaraku telah pulang dan keluargaku telah tidur.Jari jemariku lembut membelai rambutnya.
Ku selak rambut ikal yang Menutupi telinganya lalu membisikkan “Assalammualaikum!” ke telinganya untuk Menguji isteriku.”Wa alaikummussalam.” Rupanya isteriku masih belum tidur.
Ku kucup pipi halusnya. Ku kucup dahinya yang mulus.
Semerbak harumnya menusuk deria bauku.
Akanku tunaikan tanggungjawabku sebagai suami malam ini. Jari-jemari ini terus membelai tubuhnya.
Perasaanku tidak dapat dikawal lagi, namun…

“Kringggggg….”
“Tik..tik..tik..tik…”
“Kring.. kring..kring..”
Bunyi-bunyi jam loceng entah dari mana memenuhi ruang bilikku. Terkejut dengan segala macam bunyi yang ada, aku membuka lampu. Serentak itu, terang benderang seluruh rumahku.
Bunyi-bunyi ini telah berjaya membangunkan semua orang di rumahku.
Aku mencari-cari punca bunyi-bunyi itu.
Mataku terarah ke sekotak hadiah yang masih terbalut rapi.
Aku buka dengan pantas dan di dalamnya terdapat 5 buah jam loceng.
Juga sekeping kad berbunyi…
Selamat Pengantin Baru,Jangan gopoh-gopoh. Baru Pukul 2 pagi. Jangan maree.. kami potong stim.
Dalam hatiku.. cilaka punya kengkawan. Potong stim betullah!!!TAMATLesson learn nye kat sini …… buka leerRRRR hadiah tuu duluu>>> hihihee

Kisah Tiga

Mak Minah dan Pak Mat ada 4 org anak perempuan yang sangat disayangi iaitu Siti, Seri, Murni dan Suri.
Satu hari mereka berpakat utk kahwinkan anak2 ni serentak. Selepas selamat diijabkabulkan, ke-empat2 anak tu pun bercadang untuk pegi honeymoon. Siti pegi honeymoon ke Pulau Langkawi, Seri ke Pulau Tioman,Murni ke Pulau Kapas dan Suri ke Pulau Pangkor.

Sebelum pegi Mak Minah dan Pak Mat berpesan, “nanti jgn lupa hantar berita pada mak dan ayah.
Ceritakan macam mana honeymoon korang.
Tak payah tulis panjang2, pakai kod iklan aja dah cukup.
Ringkas, padat dan cepat.” panjang lebar Mak Minah memberi arahan pada anak2nya.

Seminggu lepas tu depa terimalah surat dari Siti yang bertulis ‘Standard Chartered’ . Tercari2lah kedua suami isteri ni iklan Standard Chartered dan bila jumpa tersenyum le kedua2nya membaca iklan yang bertulis “Besar, teguh dan peramah”..
Bahagialah Si Siti rupanya..

Esoknya terima pula surat Seri yang bertulis ‘Nescafe’. Carilah iklan Nescafe dan tersenyum lagi keduanya membaca iklan yang bertulis “Nikmatnyahingga ke titisan yang terakhir”
Bahagialah Si Seri rupanya…

Selang beberapa hari kemudian, tiba pula surat Murni bertulis KFC’. Carilah iklan KFC dan tersenyum keduanya membaca iklan yang bertulis ‘Hingga Menjilat Jari’…
Bahagialah Si Murni rupanya…

Seminggu berlalu, tiada surat dari Suri, Mak Minah dan Pak Mat dah risau. Dua Minggu… tak ada jugak.. masuk minggu ke tiga baru sampai surat dari Suri dengan isi kandungannya “AIR ASIA “.

Bergegas le Mak Minah cari iklan penerbangan tu sbb tak sabar nak tau apa yg jadi kat anak bongsunya.Bila dibaca. Mak Minah dan Pak Mat terkulat2 tak tau nak senyum atau menangis.. Apa motto iklan itu…??
“7 KALI SEMINGGU..3 JAM SEKALI.. NON- STOP!!”

Kisah Empat – astrok

Sepasang pengantin baru sedang bersiap menikmati malam pertama mereka.
Pengantin perempuan berkata, “Bang, saya masih anak dara dan tidak tahu apa-apa tentang seks.
Boleh abang menerangkannya lebih dulu sebelum kita melakukannya?”
“Seks itu senang je., kita ni macam penjara, yang engkau punya tu selnya dan yang abang punya penjahatnya.
Di penjara, penjahat harus dimasukkan ke dalam sel,” terang pengantin lelaki.
Lalu mereka pun mulai bercumbu mengarungi lautan asmara .
Ketika sudah selesai dan si pengantin lelaki sedang berbaring akan memejamkan mata, si pengantin perempuan berkata, “Bang, penjahatnya terlepas.”

Pengantin lelaki pun mulai lagi memasukkan ‘penjahatnya’.
Rupanya si pengantin perempuan syok sangat dengan hubungan asmara yang baru pertama ini ia rasakan.
Setiap kali selesai, ia selalu mengatakan bahwa penjahatnya lepas atau melarikan diri, keluar dari selnya.
Setelah banyak kali macam tu, si pengantin lelaki dengan nafas termengah-mengah berkata, “Yang, penjahat yang ini bukannya kena hukuman penjara seumur hidup.”

Kisah Lima

Sang suami yang baru menikah merasa hairan melihat tingkah laku isterinya, yang pada malam pertama membuka jendela dan menatap ke langit melihat bintang-bintang.

Dengan jengkel suaminya berkata…
“Ada apa gerangan kau menatap langit di malam pertama kita ini?” Jawab sang isteri,
“Menurut ibu saya, malam ini akan menjadi malam terindah selama hidup saya. Jadi saya tak akan melewatkan sedetik pun keindahan malam ini, aku akan menatapnya sampai pagi.”

Kisah Enam

Ada sepasang pengantin baru berada di kamar pengantin, di malam pertama.
Pada tengah malam itu, tiba-tiba isterinya mengerang, “Adoi.. Sakitnya bang…! Macam mana ni bang..?”

Suaminya lantas menenangkan isterinya, “Jangan nangis sayang.. Nanti emak
ayah dengar..
Mereka mungkin belum tidur lagi tu..”
Kebetulan bilik mertua
hanya bersebelahan kamar tidur pengantin.
Tapi kerana tidak dapat menahan sakit, isterinya tambah kuat mengerang.
Mahu tidak mahu, si suami pun berkata, kali ini kuat sedikit suaranya:

“Sabar Sayang! Tahan saja.. Esok baru cabut.”
Sejak dari tadi si mertua lelaki masih belum tidur.
Dia memang terdengar
anak perempuannya mengerang, tadi dia tidak peduli,
biasalah malam
pengantin, fikirnya.
Tapi kali ini dia sudah hilang sabar.
Dia bangun,
pergi ke bilik sebelah lantas menendang pintu kamar pengantin.

Dengan rasa geram bapa mertua berteriak: “Ni apa kena ni?
Tak faham ke?
anak aku boleh mati kalau besok baru kau nak cabut! CABUT SEKARANG JUGA!”

Terkejut besarlah kedua pengantin tu.
Sambil tersipu-sipu pengantin
perempuan pun berkata kepada ayahnya: “Abah, klinik gigi esok baru bukak..”

Kisah Tujuh

Seorang lelaki bernama Amat yang baru saja menjalani malam pertama
bersama isteri barunya, menceritakan tentang kemusykilannya kepada seorang
sahabatnya, Mohd. Jamil.

“Wah, gila juga! Ternyata memang benar,” ujar Amat. “Kebiasaan yang
sering kita lakukan ketika masih bujang, boleh berulang pada malam pengantin.”

“Maksud kau? Sebenarnya apa yang berlaku semalam?” si Mohd. Jamil ingin
tahu.

“Begini. Kau kan tau kalau sewaktu bujang aku suka melanggan
perempuan?.”

“Ha’ah. Tapi bukan ke kau kata dah insaf dah, nak taubat selepas
berkahwin?”

“Memang la. Tapi aku tersilap buat something semalam.”

“Ye ke? Apa yang kau dah buat?”

“Kau tau, masa malam pengantin semalam, setelah selesai melakukan
hubungan, dalam keadaan mamai, tanpa sengaja aku memberikan wang RM100 pada isteri aku.”

“Wah, gila kau??!” Mohd. Jamil terperanjat.

“Bukan aku sengaja! Dah benda nak terjadi, nak buat macamana..” jawab

Amat dengan muka mencuka.

“Habis, bagaimana? Isteri kau marah ke?”

“Itulah masalahnya,” Amat menjawab. “Dalam keadaan separuh sedar dia
menjawab, ‘Terima Kasih Bang, datang lagi ya’…!”


Laman Blog ini:

Perkongsian bahan PENGALAMAN , MOTIVASI DAN CARA HIDUP dari sumber-sumber web lain.

  • zacky: call me [...]
  • Rico: My site is all about budget travel: tips, news and articles. I hope you like it as much as I liked [...]
  • GenjikOndUrO: CeLaka ZeOnis !! Hmm . . X berhati perUt lngsng ! [...]
  • tufail b mohd nasir: Hantaran tok owng negeri sembilan berape ek lau adew kwn2 ley bg thu ktew nk minx tlg nie [...]
  • sumathy: i rasa takut cabut gigi,i have masalah gigi rosak.i rasa macam fobia if nak cabut gigi [...]

Mesti lihat (tekan je gambar) !

.
.
.

.
.


Gambar caicng babi macam muka babi
.

Rumah berbentuk mangkuk tandas
.

Sawah padi sangat unik
.

Kereta dan motorsikal dalam 1
.

Jepun obses seks
.

Lama tapi moden
.

Sebab lelaki berbohong adalah?
.

Pages


.
.
.

like ?



Tekan gambar !

<