Wah! Kanan juga cerita BEST!!!

Ibu curang pada ayah

Ibu curang pada ayah. sumber

Bacalah kisah hidup saya untuk dijadikan sebagai peringatan.
Sebelum itu biar saya terangkan background saya sebagai

pengenalan. Saya bekerja sebagai seorang ketua eksekutif

di sebuah syarikat swasta. Isteri saya bekerja sebagai juru

audit di sebuah syarikat swasta juga. Kami mempunyai

seorang anak perempuan yang kini berumur 13 tahun,

wajahnya secantik ibunya dan hidungnya matanya dan pipinya

mirip saya. Dialah buah hati saya dunia dan akhirat..

Semuanya terjadi pada dua tahun lepas selepas hari raya haji.

Saya perhatikan sikap isteri saya tak macam biasa. Dah lebih

10 tahun kami bersama takkan saya tak dapat kesan

perubahan sikapnya. Mana tidaknya, kadangkala saya

sembunyi-sembunyi perhatikan tingkah lakunya. Saya lihat dia

semakin gemar membawa handphonenya kemana-mana walau

ke bilik air. Saya cuba nak mintak dan nak lihat handphonenya

tetapi berjuta alasan yang dia berikan. Dalam fikiran saya dah

terfikir macam-macam. Saya cuba selami apa yang dia alami

tetapi gagal. Nampak seperti dia menyembunyikan se su atu

dan lay anannya juga tidak seperti dulu. Kalau dulu, bila saya

buat lawak, pasti dia yang akan ketawa dahulu walau pun

cerita yang saya nak ceritakan belum habis lagi, tapi kini,

setakat ketawa kecil untuk ambil hati saya. Itu baru soal

sosial, belum lagi soal atas katil. Kalau dalam sebulan tu,

dalam 5 kali yang saya minta cuma sekali yang saya dapat.

Itu pun rasa macam buat dengan patung. Kalau dulu, bila

saya mintak 5 kali, 8 kali pun dia sanggup walaupun dia

sampai su sah nak bangun pagi tapi sekarang nyata berbeza.

Sampailah satu hari, mungkin tuhan kabulkan setiap doa saya

dalam solat su paya diberi petunjuk dalam menghadapi situasi

macam ini.Isteri saya pergi mandi dan tertinggal

handphonenya dalam laci di dalam bilik. Saya yang sedang

bersiap nak pergi kerja terdengar handphonenya berbunyi

mesej diterima. Terus saya buka laci dan capai handphonenya

dan buka peti mesejnya. Tiada nama yang terpapar, cuma

nombor sahaja. Saya cepat-cepat catat nombor handphone

yang tertera ke dalam organizer. Kemudian saya baca isi

mesejnya. Kesangsian saya mula memuncak bila terbaca

mesejnya. Ianya berbunyi begini. “Lepas kerja tunggu kat

tempat biasa”. Hati saya mula bergelora dan fikiran mula

bercelaru. Tapi saya tahankan dan cepat-cepat padam mesej

tu dan letakkan kembali handphone tu di tempatnya.

Perlahan-lahan saya keluar dari bilik dan bersarapan.

Semasa saya bersarapan isteri saya siap mandi dan kemudian

dia bersarapan bersama-sama saya. Saya cuba tahankan

perasaan saya ketika itu dan buat macam tidak ada apa-apa

yang berlaku. Kemudian kami pergi kerja menaiki kereta

masing-masing.. Sebelum itu, saya bawa bersama view cam

untuk digunakan sebagai pengumpul bukti.. Anak saya

bertanya kenapa saya membawa view cam ketika saya

menghantarnya ke sekolah. Saya terpaksa berbohong

kepadanya dengan mengatakan bahawa saya perlukannya

untuk merakam aktiviti syarikat.

Pada waktu petang, waktu yang dinantikan telah tiba. Saya

menantikan kelibat isteri saya selepas waktu kerja dengan

menunggu di sekitar hadapan pejabatnya di dalam kereta

yang saya pinjam dari rakan. Saya tidak boleh gunakan kereta

saya, takut isteri saya perasan. Sebelum itu, saya telefon

rumah saya untuk pastikan anak saya selamat pulang dari

sekolah, orang gaji saya memberitahu anak saya sedang

membuat kerja sekolah. Sejuk hati saya mendengar berita itu.

Tetapi hati saya bergelora kembali apabila terlihat isteri saya

keluar dari pejabatnya dan terus menuju ke arah kereta

yang tidak saya kenali. Nampaknya kereta tersebut telahpun

menunggu isteri saya sebelum saya sampai.

Saya perhatikan kereta tersebut meninggalkan perkarangan

pejabat isteri saya. Dengan berhati-hati saya ekori kereta

tersebut dalam jarak yang selamat. Tiba-tiba handphone

saya berdering, rupanya isteri saya telefon saya. Saya pelik,

adakah dia dapat menghidu perbuatan saya.

Saya jawab panggilannya dan hati saya hancur apabila dia

memberitahu bahawa pada hari itu dia balik lewat dan ada

meeting katanya. Bila saya tanya dia berada di mana,

dia kata sedang bekerja di pejabat. Sungguh pilu hati saya

melihat isteri saya berbohong di hdapan saya sendiri.

Saya kuatkan semangat ingin membongkar apa sebenarnya

yang terjadi dengan isteri saya. Saya ekori hingga ke sebuah

restoran yang terkenal. Saya lihat isteri saya keluar dari

kereta dan menuju ke restoran berkenaan bersama seorang lelaki yang saya
rasa jauh lebih muda dari isteri saya.
Mereka kemudiannya ma su k dan saya nampak mereka memilih

meja makan yang memudahkan untuk saya memerhatikan

mereka. Hampir 3 jam saya lihat kemesraan mereka berdua.

Kadangkala saya nampak lelaki itu seperti membetulkan

tudung isteri saya dan mereka kadangkala ketawa kecil. Entah

apa yang mereka bualkan saya pun tidak tahu. Berdosa saya

pada hari itu kerana telah meninggalkan solat Asar dan

Maghrib semata-mata mencari kebenaran. Saya menunggu di

dalam kereta sampai lenguh seluruh badan saya. Sekali

sekala saya rakam perbuatan mereka di dalam view cam.

Setelah sekian lama menanti, akhirnya mereka keluar dari

restoran dan menuju ke arah kereta tadi. Saya rakam

segala perbuatan mereka. Kemudian mereka bergerak menuju

ke arah yang saya tidak pasti.

Saya ekori lagi hinggalah saya tahu kemana tujuan mereka.

Mereka kembali ke pejabat isteri saya tetapi melalui lorong

belakang yang gelap dan sempit itu. Saya tidak dapat ikut

kerana takut mereka sedar akibat lampu yang saya pasang.

Saya akhirnya mengambil keputusan untuk berjalan menyu su p

dan menyelinap ke tempat-tempat yang tersembunyi untuk

saya merakam perbuatan mereka di dalam kereta di tempat

yang gelap itu setelah saya meletakkan kereta di tempat

yang se su ai.

Suasana di tempat itu amat gelap. Yang kedengaran hanya

deruman bunyi kereta lelaki tadi yang tidak dimatikan

enjinnya. Saya cari tempat yang se su ai dan tersembunyi agar

tidak disedari mereka. Saya cuba zoom view cam tetapi tidak

nampak apa-apa kerana gelap. Kemudian saya hidupkan

fungsi tangkapan gambar dalam gelap yang mana saya dapat

lihat setiap se su atu walaupun dalam keadaan yang amat

gelap melalui view cam saya. Saya amat terkejut bila

mendapati mereka sedang berasmara. Saya lihat mulut

mereka bercantum dan setelah agak lama, saya lihat lelaki

itu menurunkan tempat duduk yang diduduki oleh isteri saya.

Apa yang saya agak mereka pasti sedang berbaring bersama.

Saya terpaksa berdiri lebih dekat di tempat yang selamat

untuk merakam apa yang mereka lakukan. Saya rasa seperti

hendak tercabut nyawa bila saya lihat kepala lelaki itu

di celah kelangkang isteri saya. Kelihatannya kain isteri saya

telah pun terselak dan saya fokus ke muka isteri saya,

saya lihat dia hanya memejamkan matanya sambil

meramas-ramas rambut lelaki itu. Kelihatan baju kebaya

yang dipakai oleh isteri saya juga telah terbuka kesemua

butangnya mendedahkan keseluruhan buah dadanya yang

terkeluar dari colinya. Kemudian saya lihat lelaki tersebut

duduk kembali di kerusinya dan kepala isteri saya pula yang

kelihatan berada di bahagian bawah badan lelaki itu. Saya

tidak nampak apa yang isteri saya lakukan kerana terlindung

oleh pintu kereta. Tetapi dari pergerakan kepalanya yang

turun naik dan kelakuan lelaki itu yang seperti kenikmatan

saya tahu apa yang mereka lakukan. Kerana saya juga pernah

mengalami perkara yang sama selepas kawin dahulu.

Saya lihat lelaki itu menekan-nekan kepala isteri saya yang

masih bertudung itu. Tidak lama kemudian, saya lihat isteri

saya bangun dan baring kembali di tempat duduknya diikuti

oleh lelaki itu yang mula kelihatan seperti berbaring

meniarap di atas isteri saya yang terlentang itu. Kemudian

saya lihat lelaki itu seperti turun naik dengan tempo yang

berbeza. Hati saya hancur lulur pada ketika itu.

Saya sedar, syaitan mula berbisik menyuruh saya menamatkan

sahaja riwayat kedua-dua makhluk yang sedang berzina itu

disitu juga, tetapi saya tetap bersabar dan terus merakam

setiap perbuatan mereka. Saya sedar, tuhan menyebelahi

saya. Kemudian saya lihat lelaki itu seperti menggigil sambil

menekan tubuhnya kepada isteri saya sarapat-rapatnya

diikuti isteri saya yang memeluknya dengan erat. Kemudian

lelaki itu bangun dan duduk kembali ketempat duduknya

dan kelihatan seperti kepenatan. Tak lah lama sangat jika nak

dibandingkan dengan ketika saya buat dengan isteri saya,

rasanya saya lagi lama. Kemudian saya lihat isteri saya

merapatkan tubuhnya ke dada lelaki itu dan mereka berdakapan.

Kebencian saya meluap-luap. Terus saya padamkan view cam

dan dengan berhati-hati saya berjalan kembali ke kereta.

Saya sampai di rumah selepas memulangkan kembali kereta

rakan saya dan memandu kereta saya pulang. Saya lihat

kereta isteri saya masih lagi tidak ada di garaj. Bermakna

dia belum balik lagi. Saya ma su k rumah, mandi dan solat.

Dalam solat saya menangis dan berserah kepada Allah untuk

menegakkan jalan bengkang bengkok yang dicipta oleh isteri

saya itu.

Kemudian saya pergike bilik anak saya. Saya lihat anak saya

sedang lena tidur. Sekali lagi saya menangis melihat anak

saya yang tidak berdosa itu. Pada ketika itu saya terfikir,

apakah dosa saya sehingga begini hebat dugaan tuhan kepada

saya.

Kedengaran bunyi kereta isteri saya tiba di garaj.

Saya lantas keluar dari bilik anak saya dan menuju ke pintu

untuk membukakan pintu su paya isteri mudah ma su k

ke dalam. Isteri saya terkejut melihat saya masih belum tidur.

Dia cuma tersenyum dan mengatakan banyak perkara-perkara

berbangkit ketika mesyuarat yang membuatkan dia pulang

lewat. Dalam hati saya bergetus sendirian, perempuan laknat.

Berani kau menipu hidup aku dan anak aku. Tetapi saya

menyembunyikan perasaan itu dengan tersenyum dan saya

lihat pakaian dan tudungnya tidak ada yang tidak kena.

Semuanya rapi seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Dasar perempuan jalang, tahu sahaja menyembunyikan tahi

yang diberakkan di tengah jalan tadi. Dan pada malam itu

saya biarkan isteri saya tidur sendirian. Saya tidur

menemankan anak saya didalam bilik anak saya walau pun

pada malam itu, selepas isteri saya mandi, dia minta

disetubuhi. Saya beri alasan saya penat, sedangkan saya tahu

niatnya, untuk menyembunyikan angkara perbuatannya tadi.

Manalah tahu jika ianya membuahkan hasil,

sekurang-kurangnya dia dapat meyakinkan bahawa hasil itu

adalah dari benih saya. Sudahlah, saya dah menjangkakan

semua kemungkinan dan muslihat itu setelah melihat apa

yang dia lakukan tadi.

Pada keesokkannya, hari sabtu. Saya dan isteri tidak bekerja.

Saya ambil kesempatan itu untuk mema su kkan apa yang saya rakamkan malam
tadi ke dalam CD menggunakan laptop saya
secara sembunyisembunyi. Saya lakukannya di dalam kereta

agar tidak diketahui oleh sesiapa. Kemudian, pada sebelah

petangnya saya berbincang bersama isteri saya berdua

di dalam bilik. Saya bertanyakan adakah dia su di jika saya

menceraikannya jika dia su dah mempunyai lelaki yang lebih

baik dari saya.

Dia menyangkal kata-kata saya dengan mengatakan saya kuat

cemburu dan dia meyakinkan saya bahawa tiada insan lain

dalam hidupnya melainkan saya sorang. Kemudian saya

katakan kepadanya, bagaimana jika saya ada bukti yang

menunjukkan bahawa dia berbohong. Pada ketika itu air

muka isteri saya mula berubah. Tetapi dia sengaja

mengalihkan cerita. Saya yang su dah tidak dapat bersabar

terus mengarahkannya mengemas pakaian dan memberitahu

bahawa kami akan pulang ke rumah ibu bapanya pada hari

itu juga.

Isteri saya terkejut dengan tindakan saya. Kemudian dia mula

menanyakan berbagai soalan. Dari nada su aranya saya tahu,

dia sedang dalam keresahan. Dia takut saya dapat menghidu

perbuatannya. Saya terpaksa meninggikan su ara akibat

terdorong rasa marah yang teramat sangat. Tak pernah saya

bersikap sebegitu selepas kawin cuma pada hari bersejarah

itulah saya bertukar rupa sebentar. Kemudian saya meminta

anak saya mengemas pakaiannya dan memberitahu bahawa

kami akan pulang ke kampung. Bukan main gembira anak

saya, dapat berjumpa atuk dan neneknya yang dirindui.

Tetapi hati saya menjadi sebak melihat telatah anak saya.

Seorang anak kecil yang mash tidak mengerti erti hidup.

Anak saya seakan mengetahui hati saya. Tiba-tiba dia

berhenti melompat kegirangan dan dia terus menuju kepada

saya sambil bertanya kenapa dengan saya. Kenapa saya

nampak sedih. Saya berkata saya letih tetapi anak saya kata

saya tipu. Dia seboleh-boleh minta saya beritahunya kenapa

perwatakan saya tidak seperti biasa. Saya menjadi teramat

sebak. Seorang anak kecil menjadi terlalu perihatin dengan

papanya. Mengalir air mata saya. Saya peluk anak saya,

saya cium dia. Saya beritahu dia bahawa nanti bila sampai

rumah atuk dia akan tahu. Anak saya hanya mengangguk

dan terus ma su k kebiliknya mengemas pakaian selepas

diminta oleh saya.

Dalam perjalanan kami tidak banyak berbual. Saya hanya

menumpukan perhatian pada jalan raya dan hilang selera

saya untuk berbual bersama isteri. Isteri saya tidak habis-

habis bertanyakan kenapa saya membi su dan tidak banyak

bercakap. Tetapi saya hanya diam. Cuma celoteh anak

saya yang membuatkan saya kadang-kadang tertawa kecil.

Sampai di rumah mertua saya, mereka su ngguh gembira

melihat anak, menantu dan cucunya pulang. Terasa seperti

tidak sampai hati untuk saya meluahkan apa yang terbuku

di hati saya kepada mereka.Sehinggalah pada keesokkannya,

selepas solat zohor saya meminta kedua-dua mertua saya

dan isteri saya duduk di ruang tamu untuk membincangkan

satu perkara. Isteri saya kelihatan tenang dan saya tahu,

itu hanyalah luaran sahaja, sedangkan hatinya lebih berkecamuk dari apa
yang saya alami sekarang.
Saya su ruh anak saya ma su k ke bilik mak u su nya bermain

komputer bersama mak u su nya. Kemudian bapa mertua

saya bertanya, apakah hajat sebenarnya saya memanggil

mereka. Apakah perkara yang hendak dibincangkan. Saya

seperti hendak menangis ketika saya bertanyakan kepada

mereka, apakah pendapat mereka jika saya pulangkan
kembali isteri saya kepada mereka.

Mereka terkejut, begitu juga isteri saya. Kemudian mereka bertanya, apakah
salah anak mereka sehingga saya ingin
mengambil keputusan sebegitu rupa. Begitu berat saya

hendak meluahkan.. Saya terdiam tidak terkata. Setelah

berkali-kali dihujani soalan kenapa dan mengapa, akhirnya

saya mengatakan bahawa isteri saya su dah ada yang lain dan

telah pun berzina dengan disaksikan oleh mata saya sendiri.

Mengucap panjang mertua saya. Mereka terus bertanyakan

kepada isteri saya.

Isteri saya menafikan se su ngguh- su ngguhny a sambil

memeluk ibunya. Tidak cukup dengan itu, isteri saya terus

mengatakan bahawa saya kuat cemburu dan mengatakan

dia memang selalu pulang lewat malam tetapi atas urusan

tugas, bukan bermesra dengan orang lain. Mertua saya

bertanyakan soalan bertalu-talu kepada saya dan isteri saya

sehinggalah saya su dah tidak dapat bersabar terus saya

pergi ke kereta, mengambil CD dan saya pasangkannya di VCD

p lay er yang terletak di ruang tamu.

Mertua saya mengucap tidak henti-henti setelah melihat apa

yang ditayangkan dihadapan mata mereka. Rakaman

kecurangan anak mereka bermain di hadapan mata mereka.

Isteri saya hanya menundukkan kepala sambil menangis

teresak-esak. Kemudian isteri saya bangun mendapatkan

saya dan dipeluknya kaki saya sambil meraung-raung meminta

ampun dan berjanji untuk tidak mengulangi perbuatannya itu.

Pada ketika itu, saya tidak sedar anak saya dan adik ipar saya

keluar daripada bilik akibat terdengar raungan isteri saya.

Mereka terus ke ruang tamu tanpa kami sedari dan mereka

melihat tayangan kecurangan isteri saya. Kemudian saya

terdengar su ara anak saya bertanyakan kenapa mamanya

memeluk lelaki lain dan bukan papanya di dalam television

itu dan kenapa mamanya memberi lelaki itu memegang buah

dadanya. Saya yang menyedari anak saya berada di ruang

tamu dengan pantas menutup television.

Saya lihat wajah anak saya yang kehairanan akibat terlihat

tayangan tersebut dan juga setelah melihat mamanya

meraung-raung dikaki saya. Wajah adik ipar saya juga dalam

keadaan terkejut. Tangannya menutup mulutnya dengan

matanya yang terbeliak akibat terkejut setelah mengetahui

perbuatan kakaknya itu. Terus sahaja dia menarik tangan

anak saya ma su k ke bilik. Kedua-dua mertua saya tidak

dapat berkata walau sepatah kata pun.

Seminggu selepas kejadian itu, saya dan isteri saya pergi ke

mahkamah syariah dan memohon perceraian. Selepas

perbicaraan dan bukti-bukti yang kukuh, saya mendapat

hak penjagaan anak saya.

Kemudian saya meminta bekas isteri saya su paya menikah

dengan lelaki yang saya nampak pada hari itu dengan

disaksikan oleh hakim dan orang-orang pejabat agama.

Selepas kejadian itu, saya tinggal bersama anak saya dan

sebulan sekali bekas isteri saya datang melawat anaknya.

Sehinggalah selepas beberapa bulan, saya tidak nampak lagi

batang hidungnya menjengok anaknya dan dari cerita yang

saya dengar dari orang-orang tempat dia bertugas, selepas

bekas isteri saya berkahwin dengan lelaki tersebut, dia

memakan hati kerana lelaki tersebut ada hubungan su lit

dengan perempuan lain. Mungkin itulah balasan Allah

kepadanya.

Sehinggalah pada hari raya puasa yang lalu, saya berziarah

ke rumah bekas mertua saya atas desakan anak saya.

Di sana saya berpeluang berjumpa dengan bekas isteri saya..

Saya lihat, dirinya tidak lagi seperti dahulu. Tubuh yang

dahulunya montok dan menawan kini semakin kering.

Dari wajahnya saya tahu bahawa dia memang benar-benar

makan hati dengan su ami barunya yang dicintai dan diberahikan itu.

Tapi hati saya su dah tertutup rapat untuk menerimanya lagi.

Saya lihat su ami barunya agak tampan tetapi umurnya masih

muda jika nak dibandingkan dengan isteri saya.

Biarlah, Allah su dah pun temukan mereka berdua. Bahagia

atau tidak itu bukan kerja saya, itu kerja Tuhan.

Yang penting, saya kini memulakan hidup baru dengan

anak kesayangan saya. Dialah harta yang tidak ternilai untuk

saya di dunia dan akhirat.

Saya akan pastikan anak saya melalui jalan hidup yang betul

agar hidupnya tidak menyimpang daripada ajaran Allah

yang sebenar.

[justify]

sumber

  • Comments Off

Laman Blog ini:

Perkongsian bahan PENGALAMAN , MOTIVASI DAN CARA HIDUP dari sumber-sumber web lain.

  • zacky: call me [...]
  • Rico: My site is all about budget travel: tips, news and articles. I hope you like it as much as I liked [...]
  • GenjikOndUrO: CeLaka ZeOnis !! Hmm . . X berhati perUt lngsng ! [...]
  • tufail b mohd nasir: Hantaran tok owng negeri sembilan berape ek lau adew kwn2 ley bg thu ktew nk minx tlg nie [...]
  • sumathy: i rasa takut cabut gigi,i have masalah gigi rosak.i rasa macam fobia if nak cabut gigi [...]

Mesti lihat (tekan je gambar) !

.
.
.

.
.


Gambar caicng babi macam muka babi
.

Rumah berbentuk mangkuk tandas
.

Sawah padi sangat unik
.

Kereta dan motorsikal dalam 1
.

Jepun obses seks
.

Lama tapi moden
.

Sebab lelaki berbohong adalah?
.

Pages

like ?



Tekan gambar !