Wah! Kanan juga cerita BEST!!!

<

Semasa hari penamaan calon PRK Dun N20 Sungai Limau, ada sesuatu cerita yang anda perlu tahu,, maklumat ini aku dapat semalam,, cerita benar daripada tuan badannya sendiri..

Kejadian, selepas selesai penamaan calon,, masing-masing menuju makan tengahari,, 

Saksi semasa kejadian, ramai,,, geng dari Pas Negeri Sembilan, termasuk Mantan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan saudara Zulkefly Mohamad Omar sendiri ada bersama, 

Apa yang Zahid Hamidi katakan kepada mereka,,, ha ha ha,, apakah mamat ini ingat dia dah menang majoriti terbesar dalam naib presiden Umno, parti bani melayu tipu melayu, maka sesuka hati dia nak bercakap… 

Zahid Hamidi berkata, ” Muktamar Pas nanti  nanti, penyandang Timbalan Presiden Pas, Mat Sabu mesti dikalahkan?……

kenapa si Zahid ni sibuk sangat! Apakah kerana umno pun minat ke ulama juga,,, phuiii..woiii,, tolong lihat balik sejarah asal penubuhan Pas,,, siapa umno sebenarnya,,, maka dari dulu, kini dan selamanya Umno,,, kalau dengan hukum islam pun berdolak dalik, inikan nakkan ulama,,, phuiii…

yang aku duk nampak,, selagi Bang Mat Sabu ada dalam Pas, selagi itu umno akan hangat pungkoq…tak senang duduk.. 

Satu persoalan yang kawan aku kemukakan…senario politik malaysia akan datang…

Kenapa UMNO bersungguh nak “membunuh” Anwar Ibrahim dan Mat Sabu? UMNO akan bergembira jika berjaya menyingkirkan Mat Sabu dalam muktamar November ini dan memenjarakan Anwar dalam sebutan semula kes liwat bulan Mac tahun depan. Ingin mendapatkan upah yang tinggi “membunuh” Anwar Ibrahim dan Mat Sabu? Mudah. Rebutlah jawatan dalam parti. Lebih tinggi jawatan anda, lebih tinggi upah yang bakal diterima.-











Go to Source
Author: Manjungmari

Powered by WPeMatico

  • Comments Off
SUNGGUH biadap, segerombolan spesies Syi’ah Irak membakar seorang pemuda sunni, di bawah pengawasan tentara Syi’ah Nouri al-Maliki.

Lihat videonya di sini (maaf jika terkesan esktrem): http://www.islammemo.cc/akhbar/arab/2013/08/29/180604.html

Saudaraku muslim Indonesia, sekali lagi kami ingatkan, dan sebelum terlambat, jauhkanlah diri dan keluarga dari ajaran Syi’ah. Tolaklah ajaran Syi’ah yang ada di dusun, kecamatan, kabupaten, dan di manapun ajaran ini disebarkan. Nasehati siapa saja yang telah tertipu, dan laporkan aktivis Syi’ah kepada ulama yang terpercaya.

Mereka adalah musuh Islam yang paling berbahaya.

Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: 

  • “Mereka itulah musuh (yang sebenarnya) maka waspadalah terhadap mereka: semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)? (QS. al-Munafiqun: 4)

Semoga Allah melindungi Indonesia dari ajaran dan kejahatan Syi’ah Sesat.


Sumber: Dukung MUI Keluarkan Fatwa Syiah Imamiah Sesat dan Haram di Indonesia
(Diangkat dari http://www.lppimakassar.com) 

Wasiat Khomeini: Teruskan Memerangi Negara Islam Sampai Mereka Menjadi Negara Syiah

Go to Source
Author: Ibnu Hasyim

  • Comments Off
SUNGGUH biadap, segerombolan spesies Syi’ah Irak membakar seorang pemuda sunni, di bawah pengawasan tentara Syi’ah Nouri al-Maliki.

Lihat videonya di sini (maaf jika terkesan esktrem): http://www.islammemo.cc/akhbar/arab/2013/08/29/180604.html

Saudaraku muslim Indonesia, sekali lagi kami ingatkan, dan sebelum terlambat, jauhkanlah diri dan keluarga dari ajaran Syi’ah. Tolaklah ajaran Syi’ah yang ada di dusun, kecamatan, kabupaten, dan di manapun ajaran ini disebarkan. Nasehati siapa saja yang telah tertipu, dan laporkan aktivis Syi’ah kepada ulama yang terpercaya.

Mereka adalah musuh Islam yang paling berbahaya.

Allah Subhanahu wa Ta’ala berfirman: 

  • “Mereka itulah musuh (yang sebenarnya) maka waspadalah terhadap mereka: semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan (dari kebenaran)? (QS. al-Munafiqun: 4)

Semoga Allah melindungi Indonesia dari ajaran dan kejahatan Syi’ah Sesat.


Sumber: Dukung MUI Keluarkan Fatwa Syiah Imamiah Sesat dan Haram di Indonesia
(Diangkat dari http://www.lppimakassar.com) 

Wasiat Khomeini: Teruskan Memerangi Negara Islam Sampai Mereka Menjadi Negara Syiah

Go to Source
Author: Ibnu Hasyim

  • Comments Off


NEW DELHI 13 Ogos – Seorang mufti di India mengisytiharkan bahawa perbuatan memaparkan gambar di Facebook dan media-media sosial yang lain adalah ‘melanggar hukum Islam’.

Abul Irfan Naimul Halim Firagni Mahli berkata, umat Islam khususnya wanita Islam harus mengelakkan daripada menyiarkan gambar mereka di dalam talian.

Beliau berkata demikian dalam sesi temubual dengan media Trust of India (PTI), pada Ahad lalu.

Beliau juga menyediakan dua talian bagi membantu menasihati orang ramai berkaitan isu-isu Islam.

Sehubungan itu, beliau menasihati umat Islam wajar menghindari lama-laman sembang sosial.

”Wanita tidak perlu menyiarkan gambar (mereka) di Facebook atau di mana-mana laman sembang sosial di Internet. Ini adalah bertentangan dengan Islam.

”Wanita tidak dibenarkan memaparkan wajah mereka kepada orang lain, selain daripada kaum kerabat lelaki mereka seperti bapa dan saudara-mara. Menyiarkan gambar-gambar di Facebook adalah ‘haram’,” tambah Saif Abbas Naqvi, yang turut mengendalikan perkhidmatan khidmat nasihat itu.

”Kami berfahaman liberal, kami tidak berfikiran seperti Taliban, apabila anak-anak muda bertanya kepada kami, sama ada mereka boleh mempunyai profil Facebook atau Twitter, kami membenarkannya, tetapi Syariah (undang-undang Islam) tidak membenarkan wanita Islam untuk menyiarkan gambar-gambar (mereka),” ujar Saif Abbas.

Bagaimanapun, Abul Irfan Naimul mengakui akaun media sosial yang dibuka atas alasan perniagaan adalah dibenarkan.

”Jika seseorang itu menggunakan Facebook untuk tujuan perniagaan atau untuk tujuan yang membina, maka akaun (tindakan) ini adalah munasabah,” katanya. – AGENSI

A.S KATA ITU PANDANGAN MUFTI DARI INDIA. 
BAGAIMANA DENGAN MALAYSIA PULA?
PASTI WANITA ISLAM DI MALAYSIA ADA YANG MELOMPAT DAN TERASA..
YANG PENTINGNYA, GUNAKANLAH MEDIA SOSIAL DENGAN BIJAKSANA BUKANNYA TEMPAT UNTUK MENGADU DOMBA DAN MEMBUAT DOSA..

Go to Source
Author: {author

  • Comments Off

 
TIDAK terkejut terhadap status tentera Mesir terhadap keganasan yang berlaku kerana gambar ini. Sedia maklum, arahan untuk menyerang penyokong Morsi adalah dengan persetujuan sepakat oleh General Israel dengan As-Sisi. 


Inilah bukti bergambar tentera Mesir dan Israel mempunyai hubungan erat antara kedua-dua pihak sebelum tercetusnya pemberontakan mengguling Presiden Dr.Muhammmad Morsi yang berlaku sejak awal bulan Julai lalu, di samping banyak lagi bukti-bukti lain. (via: Pahang Daily)
DR YUSUF AL-QARADHAWI 
Sementara itu, Ketua Kesatuan Ulama Se-Dunia, Dr Yusuf al-Qaradhawi menyeru sekali lagi ke atas semua rakyat Mesir untuk keluar berhimpun bagi meneruskan tuntutan hak dan membantu saudara-saudara mereka dan kita. Selain itu, beliau turut menggesa pihak luar bagi membantu untuk memberhentikan kezaliman yang berlaku di Mesir.

Beliau juga menyifatkan bahawa apa yang berlaku di Mesir khusunya di medan Rab’ah dan Nahdah adalah perkara yang tidak pernah berlaku ke atas rakyat Mesir. Beliau juga menyeru agar semua rakyat berdoa ke atas pihak yang melakukan kezaliman agar Allah membalas segala perbuatan mereka. Seruan ini merupakan susulan bagi seruan yang dilakukan bagi menjayakan himpunan pada 16 Ogos, Jumaat baru-baru ini.

Di akhr seruannya, beliau menyeru kepada semua umat Islam, penganut Kristian dan para ulama al-Azhar untuk keluar dari tempat kediaman masing-masing untuk menyertai himpunan tersebut.

  • “Sesunggunya mana-mana rakyat Mesir tidak akan mati melainkan apabila tiba ajal yang telah ditetapkan.” – Dr Yusuf al-Qaradhawi.

Lihat sebelum ini.. 

E-Buku IH-78: I Support Dr Mohamed Mursi (2)  
E-Buku IH-78: I Support Dr Mohamed Mursi (2)

Go to Source
Author: Ibnu Hasyim

  • Comments Off

 
TIDAK terkejut terhadap status tentera Mesir terhadap keganasan yang berlaku kerana gambar ini. Sedia maklum, arahan untuk menyerang penyokong Morsi adalah dengan persetujuan sepakat oleh General Israel dengan As-Sisi. 


Inilah bukti bergambar tentera Mesir dan Israel mempunyai hubungan erat antara kedua-dua pihak sebelum tercetusnya pemberontakan mengguling Presiden Dr.Muhammmad Morsi yang berlaku sejak awal bulan Julai lalu, di samping banyak lagi bukti-bukti lain. (via: Pahang Daily)
DR YUSUF AL-QARADHAWI 
Sementara itu, Ketua Kesatuan Ulama Se-Dunia, Dr Yusuf al-Qaradhawi menyeru sekali lagi ke atas semua rakyat Mesir untuk keluar berhimpun bagi meneruskan tuntutan hak dan membantu saudara-saudara mereka dan kita. Selain itu, beliau turut menggesa pihak luar bagi membantu untuk memberhentikan kezaliman yang berlaku di Mesir.

Beliau juga menyifatkan bahawa apa yang berlaku di Mesir khusunya di medan Rab’ah dan Nahdah adalah perkara yang tidak pernah berlaku ke atas rakyat Mesir. Beliau juga menyeru agar semua rakyat berdoa ke atas pihak yang melakukan kezaliman agar Allah membalas segala perbuatan mereka. Seruan ini merupakan susulan bagi seruan yang dilakukan bagi menjayakan himpunan pada 16 Ogos, Jumaat baru-baru ini.

Di akhr seruannya, beliau menyeru kepada semua umat Islam, penganut Kristian dan para ulama al-Azhar untuk keluar dari tempat kediaman masing-masing untuk menyertai himpunan tersebut.

  • “Sesunggunya mana-mana rakyat Mesir tidak akan mati melainkan apabila tiba ajal yang telah ditetapkan.” – Dr Yusuf al-Qaradhawi.

Lihat sebelum ini.. 

E-Buku IH-78: I Support Dr Mohamed Mursi (2)  
E-Buku IH-78: I Support Dr Mohamed Mursi (2)

Go to Source
Author: Ibnu Hasyim

  • Comments Off

 
TIDAK terkejut terhadap status tentera Mesir terhadap keganasan yang berlaku kerana gambar ini. Sedia maklum, arahan untuk menyerang penyokong Morsi adalah dengan persetujuan sepakat oleh General Israel dengan As-Sisi. 


Inilah bukti bergambar tentera Mesir dan Israel mempunyai hubungan erat antara kedua-dua pihak sebelum tercetusnya pemberontakan mengguling Presiden Dr.Muhammmad Morsi yang berlaku sejak awal bulan Julai lalu, di samping banyak lagi bukti-bukti lain. (via: Pahang Daily)
DR YUSUF AL-QARADHAWI 
Sementara itu, Ketua Kesatuan Ulama Se-Dunia, Dr Yusuf al-Qaradhawi menyeru sekali lagi ke atas semua rakyat Mesir untuk keluar berhimpun bagi meneruskan tuntutan hak dan membantu saudara-saudara mereka dan kita. Selain itu, beliau turut menggesa pihak luar bagi membantu untuk memberhentikan kezaliman yang berlaku di Mesir.

Beliau juga menyifatkan bahawa apa yang berlaku di Mesir khusunya di medan Rab’ah dan Nahdah adalah perkara yang tidak pernah berlaku ke atas rakyat Mesir. Beliau juga menyeru agar semua rakyat berdoa ke atas pihak yang melakukan kezaliman agar Allah membalas segala perbuatan mereka. Seruan ini merupakan susulan bagi seruan yang dilakukan bagi menjayakan himpunan pada 16 Ogos, Jumaat baru-baru ini.

Di akhr seruannya, beliau menyeru kepada semua umat Islam, penganut Kristian dan para ulama al-Azhar untuk keluar dari tempat kediaman masing-masing untuk menyertai himpunan tersebut.

  • “Sesunggunya mana-mana rakyat Mesir tidak akan mati melainkan apabila tiba ajal yang telah ditetapkan.” – Dr Yusuf al-Qaradhawi.

Lihat sebelum ini.. 

E-Buku IH-78: I Support Dr Mohamed Mursi (2)  
E-Buku IH-78: I Support Dr Mohamed Mursi (2)

Go to Source
Author: Ibnu Hasyim

  • Comments Off
YANG BERKHIDMAT (SUMBER)

Masa dia kecik dulu (maksud Yong masa dia belum jadi YB), Yong beberapa kali berjumpa dengannya. Berjumpa kerana hadir program, hari raya etc. Ini kerana, bukan hanya anak-anak saudara yang teruja dengannya, malahan ibu Yong pun sangat suka dan mahu mengambil gambar bersamanya. Nurul Izzah tidak pernah menghampakan karenah kami, walaupun tak kenal kami. Masa itu papa dia masih dalam penjara. 
Kak Cik (anak saudara) menyimpan sekeping gambar bersama Nurul Izzah atas meja dalam biliknya.
“Buat inspirasi.” kata Kak Cik.
Kak Cik sekarang bekerja sebagai senior accountant dalam sebuah firma antarabangsa di luar negara. Usia Kak Cik baru masuk 30 tahun.
Yong bangga dengan Kak Cik yang mengambil Nurul Izzah sebagai ikon dia. Kak Cik dulu sikapnya penakut dan tidak tegas. Tapi tak sangka dia berubah menjadi seorang yang berani, berkeyakinan, assertive dan tegas walaupun semua teman sepejabatnya bangsa asing.   
Inilah YB (Yang berkhidmat), sumber inspirasi anak muda.
Syabbas Nurul Izzah. 

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Go to Source
Author: Yong

  • Comments Off

Laman Blog ini:

Perkongsian bahan PENGALAMAN , MOTIVASI DAN CARA HIDUP dari sumber-sumber web lain.

  • zacky: call me [...]
  • Rico: My site is all about budget travel: tips, news and articles. I hope you like it as much as I liked [...]
  • GenjikOndUrO: CeLaka ZeOnis !! Hmm . . X berhati perUt lngsng ! [...]
  • tufail b mohd nasir: Hantaran tok owng negeri sembilan berape ek lau adew kwn2 ley bg thu ktew nk minx tlg nie [...]
  • sumathy: i rasa takut cabut gigi,i have masalah gigi rosak.i rasa macam fobia if nak cabut gigi [...]

Mesti lihat (tekan je gambar) !

.
.
.

.
.


Gambar caicng babi macam muka babi
.

Rumah berbentuk mangkuk tandas
.

Sawah padi sangat unik
.

Kereta dan motorsikal dalam 1
.

Jepun obses seks
.

Lama tapi moden
.

Sebab lelaki berbohong adalah?
.

Pages


.
.
.

like ?



Tekan gambar !


..

.

<