Wah! Kanan juga cerita BEST!!!

<

Zahid cuba jadikan Anwar sebagai modal politiknya

Oleh Mohd Sayuti Omar

Menteri yang dikenali dengan Kerbau Air dikalangan penjengok blog saya, Ahmad Zahid Hamidi nampaknya telah menjadikan jawatan baru Menteri Dalam Negeri (KDN) sebagai kempen untuk mengukuhkan kedudukannya di dalam Umno.

Umno akan mengadakan pemilihan pemimpin (MT) pada Oktober nanti; maka Zahid kena mulai berkempen dari sekarang bagi menjamin kedudukkan sekurang-sekurang sebagai Naib Presiden kekal.

Walaupun dalam pemilihan lalu Zahid mendapat undi terbanyak untuk kerusi Naib Presiden, tetapi ia tidak menjamin beliau kekal dengan kedudukan itu dalam perhimpunan nanti. Prestasi Zahid sebagai Menteri Pertahanan dinilaiukur oleh ahli Umno sejauh mana kebolehan dan kemampuan Zahid sebagai menteri.

Ahli Umno kini bukan saja akan teruja atau menganggap seseorang menteri itu berkualiti setakat tahu berjabat tangan sambil menepuk bahu dan mengeluarkan ketawa kuat selepas itu mengoncang-goncangkan tangan tetamu. Ahli Umno akan membuat pennilaian dari sudut intelektual dan profesionalisme seseorang yang bergelar menteri.

Juga ahli Umno tidak akan mudah teruja setakat dapat menghadiri jamuan majlis hari raya atau kenduri kahwin yang dibuat di lokasi mewah dan sebagainya. Apa dinilai ialah pandangan dan juga idea-idea penyelesaian (solusi) masalah oleh menteri berkenaan. Pemimpin atau menteri bukan sahaja diharap menjaga Umno tetapi menjaga negara keseluruhannya.

Sebagai Menteri Pertahanan, Zahid sangat lemah dan tidak tegas. Beberapa kenyataan dan keputusannya boleh dipertikaikan. Misalnya menggunakan kuasanya sebagai menteri bagi menjamin kemenangan UBN satu tindakan huduh. Beliau sering dipadankan dengan kebolehan dan kemampuan Menteri Dalam Negeri sebelum ini Hishamuddin Hussein. Beliau dianggap adik beradik segenetik kurang cerdik dengan Hishamuddin Hussein. Ada juga mengatakan wawasan diterapkan oleh Shafei Afdal untuk pembangunan luar bandar lebih baik dari Zahid.

Satu kayu ukur untuk melihat siapa lebih hebat di antara tiga Naib Presiden ialah pada ucapan penangguhan dalam perhimpunan agung Umno. Ternyata ucapan Zahid lebih serabut dan komidian berbanding Shafei.

Banyak kenyataan-kenyataan beliau tidak menggambarkan kenyataan dari seorang menteri dari ketegasan dan sosok sebagai seorang menteri pertahanan. Seorang menteri pertahanan bukan saja memerlukan seorang yang bermulut besar (bual) tetapi ketegasan dalam tindakan serta keakuratan dan keabsahan dalam kenyataan-kenyataa dibuatnya. Malangnya banyak ketegasan dibuat Zahid khasnya kepada publik tidak ditunaikan dan ia lebih sebagai satu gerakan untuk halau itik makan padi saja.

Kalau kita masih ingat beliau pernah berjanji ingin menjelaskan satu persoalan terhadapnya mengenai kunjungannya ke Makkah yang menaiki jet peribadi. Bila dipersoalkan Zahid berjanji dia akan jelaskan jet siapa yang beliau naiki itu. Waktu itu beliau di New Delhi. Katanya sekembali dari New Delhi dia akan jelaskan. Aduh cik Minah sayang, bulu ketiak panjang….sampai ke hari ini beliau tidak menjelaskan siapakah yang punya jet berkenaan, apakah kepunyaannya atau orang lain.

Begitu juga kenyataan Zahid sebagai menteri pertahanan mengenai kehilangan enjen jet tidak lama dulu. Satu masa dia mengatakan harga jet itu RM500 ribu, selepas itu dalam kenyataan lain angkanya bertukar menjadi RM 1 juta dan akhir sekali nilainya cuma RM69 ribu saja. Perbezaan kenyataan-kenyataan sebeginilah menyebabkan orang mulai mengukur kepada caka-cakap Zahid sejauh mana benar, tepat dan boleh dipercayai. Atau dia hanya berkomidi tanpa mengira tempat dan keadaan,

Terbaru beliau mengatakan ada tiga pemimpin pembangkang akan didakwa di mahkamah kerana terlibat dengan tragedi Lahad Datu. Katanya pendakwaan itu akan dilakukan selepas pilihan raya. Malangnya pilihan raya sudah hampir dua minggu tetapi pendakwaan belum dibuat. Orang ramai ternanti-nanti dengan janji Zahid itu. Apakah kenyataan itu hanya dakyah pilihan raya saja? Kalau ia sekadar modal pilihan raya untuk menimbulkan kelam kabut kepada pihak Pakatan Rakyat, nyatalah kita dapat mengukur tinggi rendah politik Zahid.

Hari ini beliau telah menyerang Anwar Ibrahim secara terbuka. Beliau nampaknya dilantik oleh Najib untuk menyerang Anwar. Najib belum memberi apa-apa ulasan berhubung himpunan Black 505 (mungkin masih phobia dengan kekalahan UBN yang hilang tujuh kerusi dan hilang undi popular) tetapi Zahid sudah mendahului Najib dengan mengecam anak-anak muda yang berhimpun.

Zahid telah mengambil alih tugas Najib dengan melayan kemarahan rakyat secara pongoh. Boleh jadi Zahid diperintah oleh Najib tetapi boleh jadi juga sikap melampau Zahid dan berperangai macam kambing tidak cukup garam itu atas inisitifnya sendiri. Zahid mula membuat perhitungan untuk peperangan Oktober akan datang. Serangan ke atas Anwar dan pencincangan beliau kepada Pakatan Rakyat sebagai menanam saham untuk dirinya sendiri.

Bagi saya kecaman Zahid kepada Anwar atau pun kumpulan anak muda yang bersama Anwar hanya satu sandiwara bukan bertolak daripada keserisuan isu berkenaan ataupun dibuat demi kepentingan negara. Zahid ingin menunjukkan dia hero Jawa peranakan berani untuk menghalau orang. Maksud Zahid ialah untuk diperhatikan oleh 148,000 ahli Umno di seluruh negara kelak. Zahid mahu tunjukkan dalam ramai-ramai khasnya di kalangan Naib Presiden beliaulah paling berani dan konmited dengan Umno.

Kalau itulah tujuan Zahid ia tindakan silap. Zahid dinilai bukan saja kepada kenyataan-kenyataan dan dakyah ‘lewel’nya dalam politik. Orang juga akan melihat kepada sejarah masa lampau, hubungan beliau dengan Anwar Ibrahim sendiri. Pemerhati politik dan juga pemimpin Umno lain sudah mengenali siapa dia Zahid Hamidi. Sudah tahu bau mulutnya makan petai atau jengko atau buah geduak?

Di mana Zahid Hamidi sebelum Anwar dipecat dari Umno? Apakah yang Anwar lakukan kepadanya. Siapakah yang memberi pink form saham kepadanya. Zaman siapakah syarikat-syarikat milik Zahid seperti Tekala Sdn Bhd, Kertam Holding Sdn Bhd dan sebagainya wujud. Apakah zaman Najib menjadi Menteri Kewangan atau Anwar Ibrahim?

Dan dimanakah Zahid semasa Anwar dipecat? Bukankah Zahid tercokol berada di rumah Anwar bersama rakan-rakan pemuda Umno lain yang hidup merayap macam kutu itu? Saya masih simpan hingga ke hari ini gambar-gambar Zahid berceramah menggerakkan semangat refomis di rumah Anwar? Dan orang juga akan menjadi tertanya-tanya kenapa selepas itu beliau boleh berundur meninggalkan Anwar dan mendedahkan kemaluannya sendiri konon dia menjadi alat Anwar. Tidakkah pendedahan itu menujukkan Zahid seorang ‘komidian’?

Apa yang Zahid lakukan hari ini tidak boleh menutup apa yang beliau lakukan sebelum ini. Setiap gerak geri kita, kata-kata kita dan tindak tanduk kita direkod oleh sejarah. Sejarah tetap akan kekal selagi semua manusia tidak gila. Mungkin Zahid telah gila kepada dirinya sendiri menyebabkan segala peristiwa lalu beliau sudah tidak ingat. Kalau dia ingat dia tidak akan membuang najis atas tangga sendiri.

Kepada Zahid kita boleh maafkan tetapi beliau perlu bersikap rasional dan kurangkan emosional. Saya hendak mengingatkan Zahid lawannya yang sebenar untuk dia menjadi timbalan perdana atau perdana menteri bukan Anwar, tetapi orang lain. Zahid tidak mengenali musuh beliau siapa yang sebenarnya? Inilah kesilapan Zahid. Sasarannya salah. Inilah kesilapan kadok setelah naik junjung.

Untuk pengetahuan Zahid musuh beliau atau batu penghalang untuk beliau naik bukan Anwar tetapi Muhyuddin Yassin. Beliau harus berdepan dengan Muhyuddin secara lunak. Muhyuddin selepas akan akan menyekat kemaraanya. Najib yang kini berada dalam keadaan telor di hujung tanduk tidak dapat melakukan apa-apa untuk membantu Zahid kerana dirinya sendiri juga sakit.

Menyerang Anwar yang berada di luar Umno tidak menguntungkan Zahid. Bahkan tindakan itu merugikannya. Seperkara lagi beliau juga kena ingat yang mendominasi Umno kini golongan muda. Jadi sikap Zahid bermusuh dengan orang muda atau cuba menunjuk motor besar kepada orang muda ia tidak membawa apa-apa keuntungasn. Orang muda memiliki motor lebih berkuasa tinggi dari motor Zahid Hamidi.

Kalau tidak kena gaya musuh Zahid bukan saja Muhyuddin tetapi Najib juga boleh bertukar menjadi musuh Zahid. Bagi Najib beliau tidak akan bersama orang yang mulai dibenci oleh ahli Umno. Bagi Najib seburuk-buruk atau sepondan Hishamuddin dia tetap akan memilih Hishamuddin sebagai penggantinya kerana Hishamuddin ada adik beradik sepupunya. Zahid kena sedar dan tahu ini.

Seperti dikatakan tadi di dalam keadaan Najib sendiri nyawa-nyawa ikan dia tidak boleh banyak membantu orang lain termasuk Zahid. Saya meramalkan dalam pemilihan Umno akan datang Zahid tidak akan mendapat blassing sesiapa, manakala Muhyiddin sudah tentu ada itik nila yang hendak disokongnya. Hendak tidak hendak Zahid terpaksa mempertahankan jawatan secara solo.

Ketika Muhyuddin sedang menyusun tapak kepada orang yang akan menjejaknya nanti, Zahid kena sedar dia berada dilorong lain. Muhyuddin sama sekali tidak akan kenang kepadanya. Apakah kita lupa yang Zahid pernah membuat kenyataan akan bertanding jawatan timbalan presiden Umno kemudian menarik balik. Kenapa? Dan kenyataan Zahid itu tidak akan dilupakan Muhyuddin dan ia sekali lagi akan dilihat sebagai komidian…

Go to Source
Author:

  • Comments Off

Kantoi,, Zahid Hamidi semakin terlajak jauh dengan ucapan-ucapan bodohnya…walaupun sebelum ini Ketua Pemuda Umno KJ pun tak nak masuk campur… 

Hari ini ia menambah lagi apa yang tak sepatutnya berlaku,, aku rasa ia dah terperangkap..

‘Ya, negeri ini pun bukan bapa Anwar punya’
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:47PM Mei 20 2013

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.
NONEDengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.
“Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

“Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan,” katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.
“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius.
Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Enggan ulas isu tahan Adam Adli
Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” kata Anwar dalam pidatonya itu.

adam adli raid 190513Sementara itu, Zahid dalam sidang media hari ini turut ditanya mengenai sebab penahanan yang dibuat ke atas aktivis mahasiswa Adam Adli.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataannya dijadikan isu politik.
“Kalau saya cakap, nanti mereka (pembangkang) kata itu tindakan (bermotifkan) politik. Biar profesional,” katanya.
Ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula, dalam sidang media sama, berkata beliau akan mengulas perkara itu kemudian.


Persoalannya siapa yang memulakan ungkapan “Kalau tak suka …… ”  Anwar biasalah,, dah Zahid tuang minyak,, ia nyalakan api saja lagi,,, gatal lagi bagi bola tanggung, kan dah kena smash,,, …

Wahai Zahid Hamidi,,, lu kena ingat,, seorang menteri senior tak layak bercakap sebegitu,, tahu la,, lu nak tunjuk hero kat Najib,, kemudian nak bagi tau kepada perwakilan Umno Perhimpunan Agung yang tak lama lagi… 

Kesianla kat pengundi-pengundi BN Bagan Datuk, tersilap pilih Ahli parlimen., apa cerita anak lelakinya yang kemalangan tu…….   










Go to Source
Author: Manjungmari

  • Comments Off

Kantoi,, Zahid Hamidi semakin terlajak jauh dengan ucapan-ucapan bodohnya…walaupun sebelum ini Ketua Pemuda Umno KJ pun tak nak masuk campur… 

Hari ini ia menambah lagi apa yang tak sepatutnya berlaku,, aku rasa ia dah terperangkap..

‘Ya, negeri ini pun bukan bapa Anwar punya’
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:47PM Mei 20 2013

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.
NONEDengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.
“Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

“Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan,” katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.
“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius.
Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Enggan ulas isu tahan Adam Adli
Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” kata Anwar dalam pidatonya itu.

adam adli raid 190513Sementara itu, Zahid dalam sidang media hari ini turut ditanya mengenai sebab penahanan yang dibuat ke atas aktivis mahasiswa Adam Adli.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataannya dijadikan isu politik.
“Kalau saya cakap, nanti mereka (pembangkang) kata itu tindakan (bermotifkan) politik. Biar profesional,” katanya.
Ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula, dalam sidang media sama, berkata beliau akan mengulas perkara itu kemudian.


Persoalannya siapa yang memulakan ungkapan “Kalau tak suka …… ”  Anwar biasalah,, dah Zahid tuang minyak,, ia nyalakan api saja lagi,,, gatal lagi bagi bola tanggung, kan dah kena smash,,, …

Wahai Zahid Hamidi,,, lu kena ingat,, seorang menteri senior tak layak bercakap sebegitu,, tahu la,, lu nak tunjuk hero kat Najib,, kemudian nak bagi tau kepada perwakilan Umno Perhimpunan Agung yang tak lama lagi… 

Kesianla kat pengundi-pengundi BN Bagan Datuk, tersilap pilih Ahli parlimen., apa cerita anak lelakinya yang kemalangan tu…….   










Go to Source
Author: Manjungmari

  • Comments Off

Kantoi,, Zahid Hamidi semakin terlajak jauh dengan ucapan-ucapan bodohnya…walaupun sebelum ini Ketua Pemuda Umno KJ pun tak nak masuk campur… 

Hari ini ia menambah lagi apa yang tak sepatutnya berlaku,, aku rasa ia dah terperangkap..

‘Ya, negeri ini pun bukan bapa Anwar punya’
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:47PM Mei 20 2013

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.
NONEDengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.
“Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

“Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan,” katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.
“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius.
Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Enggan ulas isu tahan Adam Adli
Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” kata Anwar dalam pidatonya itu.

adam adli raid 190513Sementara itu, Zahid dalam sidang media hari ini turut ditanya mengenai sebab penahanan yang dibuat ke atas aktivis mahasiswa Adam Adli.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataannya dijadikan isu politik.
“Kalau saya cakap, nanti mereka (pembangkang) kata itu tindakan (bermotifkan) politik. Biar profesional,” katanya.
Ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula, dalam sidang media sama, berkata beliau akan mengulas perkara itu kemudian.


Persoalannya siapa yang memulakan ungkapan “Kalau tak suka …… ”  Anwar biasalah,, dah Zahid tuang minyak,, ia nyalakan api saja lagi,,, gatal lagi bagi bola tanggung, kan dah kena smash,,, …

Wahai Zahid Hamidi,,, lu kena ingat,, seorang menteri senior tak layak bercakap sebegitu,, tahu la,, lu nak tunjuk hero kat Najib,, kemudian nak bagi tau kepada perwakilan Umno Perhimpunan Agung yang tak lama lagi… 

Kesianla kat pengundi-pengundi BN Bagan Datuk, tersilap pilih Ahli parlimen., apa cerita anak lelakinya yang kemalangan tu…….   










Go to Source
Author: Manjungmari

  • Comments Off

Kenyataan Media

19 Mei 2013
PENANGKAPAN ADAM CETUS KEBANGKITAN ANAK MUDA

Ekoran penahanan Adam Adli, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan memastikan kebangkitan anak muda berada di kemuncaknya. SAMM menyifatkan penangkapan Adam sebagai pencetus terbaik memandangkan mood rakyat yang marah dengan penafian demokrasi melampau oleh kerajaan pemerintah. 
Ucapan berapi Adam Adli di pentas anjuran SAMM dan SMM 13 Mei lalu telah membawa kepada penahanan beliau semalam di Bangsar Utama. Adam Adli telah dibawa ke Balai Polis Jinjang atas dakwaan akta hasutan dan kemudian disumbat ke dalam lokap di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Jinjang. SAMM bersama hampir 100 aktivis rakyat telah berkumpul dan menunjukkan solidariti terhadap Adam Adli di hadapan lokap yang dihuni oleh beliau sepanjang malam tadi.
Hari ini, pihak polis dengan pantas mendapatkan perintah reman ke atas Adam Adli selama 5 hari. Ini satu penindasan terhadap anak muda yang bersuara bagi pihak rakyat majoriti. Kemarahan Adam terhadap penipuan PRU-13 telah mempengaruhi ucapan beliau untuk menyeru orang ramai menyuarakan bantahan secara aman di jalanraya. Seruan Adam Adli telah disambut dengan gegak gempita oleh hampir 3 ribu hadirin di KLSCAH yang juga didengari oleh 250 ribu pendengar radio secara live.

Telah berulang kali diungkap dalam kenyataan SAMM sebelum ini bahawa ucapan berbaur perkauman dan kebencian antara agama yang dilontar oleh proksi Umno tidak dikenakan sebarang tindakan walaupun ratusan laporan polis dibuat. Malah pemimpin Umno, proksi Umno dan pemimpin mesra BN ini juga telah dilindungi dan kebal dari hukuman, menjelaskan lagi betapa negara ini mempunyai dua set undang-undang.

SAMM juga membidas sikap sombong bongkak Menteri Dalam Negeri yang baru apabila memilih untuk mula berkasar terhadap rakyat. Sedangkan ucapan Zahid Hamidi sendiri harus mengundang hasutan apabila mengarahkan rakyat meninggalkan negara ini sekiranya tidak setuju dengan ‘demokrasi yang mati’.
SAMM yakin dan percaya walaupun Adam Adli ditangkap, ia tidak langsung melemahkan gerakan yang diseru oleh Adam Adli iaitu gerakan ke jalanraya, malah tindakan ala-penjajah pihak KDN ini pasti memacu jutaan rakyat untuk hadir ke Kuala Lumpur dalam masa terdekat. Makin kamu menekan rakyat, makin menggunung keberanian rakyat. 
SAMM memberi peringatan kepada regim, majoriti rakyat mahukan kerajaan yang baru tetapi malang bagi negara ini apabila kemenangan rakyat dicuri atas nama demokrasi palsu. Tiba masanya rakyat bangkit untuk tidak menunggu 5 tahun lagi, kerana penantian 55 tahun itu sudah terlalu lama, inilah masanya kebangkitan rakyat. Suara Rakyat Suara Keramat!! Kamu tangkap Adam Adli, akan lahir seribu lagi Adam Adli yang membuat seruan yang sama – Jalanraya.
Sekian

CHE’GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

Go to Source
Author:

  • Comments Off

Kenyataan Media

19 Mei 2013
PENANGKAPAN ADAM CETUS KEBANGKITAN ANAK MUDA

Ekoran penahanan Adam Adli, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) akan memastikan kebangkitan anak muda berada di kemuncaknya. SAMM menyifatkan penangkapan Adam sebagai pencetus terbaik memandangkan mood rakyat yang marah dengan penafian demokrasi melampau oleh kerajaan pemerintah. 
Ucapan berapi Adam Adli di pentas anjuran SAMM dan SMM 13 Mei lalu telah membawa kepada penahanan beliau semalam di Bangsar Utama. Adam Adli telah dibawa ke Balai Polis Jinjang atas dakwaan akta hasutan dan kemudian disumbat ke dalam lokap di Lokap Berpusat Kuala Lumpur di Jinjang. SAMM bersama hampir 100 aktivis rakyat telah berkumpul dan menunjukkan solidariti terhadap Adam Adli di hadapan lokap yang dihuni oleh beliau sepanjang malam tadi.
Hari ini, pihak polis dengan pantas mendapatkan perintah reman ke atas Adam Adli selama 5 hari. Ini satu penindasan terhadap anak muda yang bersuara bagi pihak rakyat majoriti. Kemarahan Adam terhadap penipuan PRU-13 telah mempengaruhi ucapan beliau untuk menyeru orang ramai menyuarakan bantahan secara aman di jalanraya. Seruan Adam Adli telah disambut dengan gegak gempita oleh hampir 3 ribu hadirin di KLSCAH yang juga didengari oleh 250 ribu pendengar radio secara live.

Telah berulang kali diungkap dalam kenyataan SAMM sebelum ini bahawa ucapan berbaur perkauman dan kebencian antara agama yang dilontar oleh proksi Umno tidak dikenakan sebarang tindakan walaupun ratusan laporan polis dibuat. Malah pemimpin Umno, proksi Umno dan pemimpin mesra BN ini juga telah dilindungi dan kebal dari hukuman, menjelaskan lagi betapa negara ini mempunyai dua set undang-undang.

SAMM juga membidas sikap sombong bongkak Menteri Dalam Negeri yang baru apabila memilih untuk mula berkasar terhadap rakyat. Sedangkan ucapan Zahid Hamidi sendiri harus mengundang hasutan apabila mengarahkan rakyat meninggalkan negara ini sekiranya tidak setuju dengan ‘demokrasi yang mati’.
SAMM yakin dan percaya walaupun Adam Adli ditangkap, ia tidak langsung melemahkan gerakan yang diseru oleh Adam Adli iaitu gerakan ke jalanraya, malah tindakan ala-penjajah pihak KDN ini pasti memacu jutaan rakyat untuk hadir ke Kuala Lumpur dalam masa terdekat. Makin kamu menekan rakyat, makin menggunung keberanian rakyat. 
SAMM memberi peringatan kepada regim, majoriti rakyat mahukan kerajaan yang baru tetapi malang bagi negara ini apabila kemenangan rakyat dicuri atas nama demokrasi palsu. Tiba masanya rakyat bangkit untuk tidak menunggu 5 tahun lagi, kerana penantian 55 tahun itu sudah terlalu lama, inilah masanya kebangkitan rakyat. Suara Rakyat Suara Keramat!! Kamu tangkap Adam Adli, akan lahir seribu lagi Adam Adli yang membuat seruan yang sama – Jalanraya.
Sekian

CHE’GUBARD
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia

Go to Source
Author:

  • Comments Off

ULASAN ISU                                                                                         

Menteri yang dikenali dengan Kerbau Air dikalangan penjengok blog saya, Ahmad Zahid Hamidi nampaknya telah menjadikan jawatan baru Menteri Dalam Negeri (KDN) sebagai kempen untuk mengukuhkan kedudukannya di dalam Umno. Umno akan mengadakan pemilihan pemimpin (MT) pada Oktober nanti; maka Zahid kena mulai berkempen dari sekarang bagi menjamin kedudukkan sekurang-sekurang sebagai Naib Presiden kekal.

Zahid Hamidi

Walaupun dalam pemilihan lalu Zahid mendapat undi terbanyak untuk kerusi Naib Presiden, tetapi ia tidak menjamin beliau kekal dengan kedudukan itu dalam perhimpunan nanti. Prestasi Zahid sebagai Menteri Pertahanan dinilaiukur oleh ahli Umno sejauh mana kebolehan dan kemampuan Zahid sebagai menteri.

Ahli Umno kini bukan saja akan teruja atau menganggap seseorang menteri itu berkualiti setakat tahu berjabat tangan sambil menepuk bahu dan mengeluarkan ketawa kuat selepas itu mengoncang-goncangkan tangan tetamu. Ahli Umno akan membuat pennilaian dari sudut intelektual dan profesionalisme seseorang yang bergelar menteri.

Juga ahli Umno tidak akan mudah teruja setakat dapat menghadiri jamuan majlis hari raya atau kenduri kahwin yang dibuat di lokasi mewah dan sebagainya. Apa dinilai ialah pandangan dan juga idea-idea penyelesaian (solusi) masalah oleh menteri berkenaan. Pemimpin atau menteri bukan sahaja diharap menjaga Umno tetapi menjaga negara keseluruhannya.

Sebagai Menteri Pertahanan, Zahid sangat lemah dan tidak tegas. Beberapa kenyataan dan keputusannya boleh dipertikaikan. Misalnya menggunakan kuasanya sebagai menteri bagi menjamin kemenangan UBN satu tindakan huduh. Beliau sering dipadankan dengan kebolehan dan kemampuan Menteri Dalam Negeri sebelum ini Hishamuddin Hussein. Beliau dianggap adik beradik segenetik kurang cerdik dengan Hishamuddin Hussein. Ada juga mengatakan wawasan diterapkan oleh Shafei Afdal untuk pembangunan luar bandar lebih baik dari Zahid.

Satu kayu ukur untuk melihat siapa lebih hebat di antara tiga Naib Presiden ialah pada ucapan penangguhan dalam perhimpunan agung Umno. Ternyata ucapan Zahid lebih serabut dan komidian berbanding Shafei.

Banyak kenyataan-kenyataan beliau tidak menggambarkan kenyataan dari seorang menteri dari ketegasan dan sosok sebagai seorang menteri pertahanan. Seorang menteri pertahanan bukan saja memerlukan seorang yang bermulut besar (bual) tetapi ketegasan dalam tindakan serta keakuratan dan keabsahan dalam kenyataan-kenyataa dibuatnya. Malangnya banyak ketegasan dibuat Zahid khasnya kepada publik tidak ditunaikan dan ia lebih sebagai satu gerakan untuk halau itik makan padi saja.

Kalau kita masih ingat beliau pernah berjanji ingin menjelaskan satu persoalan terhadapnya mengenai kunjungannya ke Makkah yang menaiki jet peribadi. Bila dipersoalkan Zahid berjanji dia akan jelaskan jet siapa yang beliau naiki itu. Waktu itu beliau di New Delhi. Katanya sekembali dari New Delhi dia akan jelaskan. Aduh cik Minah sayang, bulu ketiak panjang….sampai ke hari ini beliau tidak menjelaskan siapakah yang punya jet berkenaan, apakah kepunyaannya atau orang lain.

Begitu juga kenyataan Zahid sebagai menteri pertahanan mengenai kehilangan enjen jet tidak lama dulu. Satu masa dia mengatakan harga jet itu RM500 ribu, selepas itu dalam kenyataan lain angkanya bertukar menjadi RM 1 juta dan akhir sekali nilainya cuma RM69 ribu saja. Perbezaan kenyataan-kenyataan sebeginilah menyebabkan orang mulai mengukur kepada caka-cakap Zahid sejauh mana benar, tepat dan boleh dipercayai. Atau dia hanya berkomidi tanpa mengira tempat dan keadaan,

Terbaru beliau mengatakan ada tiga pemimpin pembangkang akan didakwa di mahkamah kerana terlibat dengan tragedi Lahad Datu. Katanya pendakwaan itu akan dilakukan selepas pilihan raya. Malangnya pilihan raya sudah hampir dua minggu tetapi pendakwaan belum dibuat. Orang ramai ternanti-nanti dengan janji Zahid itu. Apakah kenyataan itu hanya dakyah pilihan raya saja? Kalau ia sekadar modal pilihan raya untuk menimbulkan kelam kabut kepada pihak Pakatan Rakyat, nyatalah kita dapat mengukur tinggi rendah politik Zahid.

Hari ini beliau telah menyerang Anwar Ibrahim secara terbuka. Beliau nampaknya dilantik oleh Najib untuk menyerang Anwar. Najib belum memberi apa-apa ulasan berhubung himpunan Black 505 (mungkin masih phobia dengan kekalahan UBN yang hilang tujuh kerusi dan hilang undi popular) tetapi Zahid sudah mendahului Najib dengan mengecam anak-anak muda yang berhimpun.

Zahid telah mengambil alih tugas Najib dengan melayan kemarahan rakyat secara pongoh. Boleh jadi Zahid diperintah oleh Najib tetapi boleh jadi juga sikap melampau Zahid dan berperangai  macam kambing tidak cukup garam itu atas inisitifnya sendiri. Zahid mula membuat perhitungan untuk peperangan Oktober akan datang. Serangan ke atas Anwar dan pencincangan beliau kepada Pakatan Rakyat sebagai menanam saham untuk dirinya sendiri.

Bagi saya kecaman Zahid kepada Anwar atau pun kumpulan anak muda yang bersama Anwar hanya satu sandiwara bukan bertolak daripada keserisuan isu berkenaan ataupun dibuat demi kepentingan negara. Zahid ingin menunjukkan dia hero Jawa peranakan berani untuk menghalau orang. Maksud Zahid ialah untuk diperhatikan oleh 148,000 ahli Umno di seluruh negara kelak. Zahid mahu tunjukkan dalam ramai-ramai khasnya di kalangan Naib Presiden beliaulah paling berani dan konmited dengan Umno.

Kalau itulah tujuan Zahid ia tindakan silap. Zahid dinilai bukan saja kepada kenyataan-kenyataan dan dakyah ‘lewel’nya dalam politik. Orang juga akan melihat kepada sejarah masa lampau, hubungan beliau dengan Anwar Ibrahim sendiri. Pemerhati politik dan juga pemimpin Umno lain sudah mengenali siapa dia Zahid Hamidi. Sudah tahu bau mulutnya makan petai atau jengko atau buah geduak?

Di mana Zahid Hamidi sebelum Anwar dipecat dari Umno? Apakah yang Anwar lakukan kepadanya. Siapakah yang memberi pink form saham kepadanya. Zaman siapakah syarikat-syarikat milik Zahid seperti Tekala Sdn Bhd, Kertam Holding Sdn Bhd dan sebagainya wujud. Apakah zaman Najib menjadi Menteri Kewangan atau Anwar Ibrahim?

Dan dimanakah Zahid semasa Anwar dipecat? Bukankah Zahid tercokol berada di rumah Anwar bersama rakan-rakan pemuda Umno lain yang hidup merayap macam kutu itu?  Saya masih simpan hingga ke hari ini gambar-gambar Zahid berceramah menggerakkan semangat refomis di rumah Anwar? Dan orang juga akan menjadi tertanya-tanya kenapa selepas itu beliau boleh berundur meninggalkan Anwar dan mendedahkan kemaluannya sendiri konon dia menjadi alat Anwar. Tidakkah pendedahan itu menujukkan Zahid seorang ‘komidian’?

Apa yang Zahid lakukan hari ini tidak boleh menutup apa yang beliau lakukan sebelum ini. Setiap gerak geri kita, kata-kata kita dan tindak tanduk kita direkod oleh sejarah. Sejarah tetap akan kekal selagi semua manusia tidak gila. Mungkin Zahid telah gila kepada dirinya sendiri menyebabkan segala peristiwa lalu beliau sudah tidak ingat. Kalau dia ingat dia tidak akan membuang najis atas tangga sendiri.

Kepada Zahid kita boleh maafkan tetapi beliau perlu bersikap rasional dan kurangkan emosional. Saya hendak mengingatkan Zahid lawannya yang sebenar untuk dia menjadi timbalan perdana atau perdana menteri bukan Anwar, tetapi orang lain. Zahid tidak mengenali musuh beliau siapa yang sebenarnya? Inilah kesilapan Zahid. Sasarannya salah. Inilah kesilapan kadok setelah naik junjung.

Untuk pengetahuan Zahid musuh beliau atau batu penghalang untuk beliau naik bukan Anwar tetapi Muhyuddin Yassin. Beliau harus berdepan dengan Muhyuddin secara lunak. Muhyuddin selepas akan akan menyekat kemaraanya. Najib yang kini berada dalam keadaan telor di hujung tanduk tidak dapat melakukan apa-apa untuk membantu Zahid kerana dirinya sendiri juga sakit.

Menyerang Anwar yang berada di luar Umno tidak menguntungkan Zahid. Bahkan tindakan itu merugikannya. Seperkara lagi beliau juga kena ingat yang mendominasi Umno kini golongan muda. Jadi sikap Zahid bermusuh dengan orang muda atau cuba menunjuk motor besar kepada orang muda ia tidak membawa apa-apa keuntungasn. Orang muda memiliki motor lebih berkuasa tinggi dari motor Zahid Hamidi.

Kalau tidak kena gaya musuh Zahid bukan saja Muhyuddin tetapi Najib juga boleh bertukar menjadi musuh Zahid. Bagi Najib beliau tidak akan bersama orang yang mulai dibenci oleh ahli Umno. Bagi Najib seburuk-buruk atau sepondan Hishamuddin dia tetap akan memilih Hishamuddin sebagai penggantinya kerana Hishamuddin ada adik beradik sepupunya. Zahid kena sedar dan tahu ini.

Seperti dikatakan tadi di dalam keadaan Najib sendiri nyawa-nyawa ikan dia tidak boleh banyak membantu orang lain termasuk Zahid. Saya meramalkan dalam pemilihan Umno akan datang Zahid tidak akan mendapat blassing sesiapa, manakala Muhyiddin sudah tentu ada itik nila yang hendak disokongnya. Hendak tidak hendak Zahid terpaksa mempertahankan jawatan secara solo.

Ketika Muhyuddin sedang menyusun tapak kepada orang yang akan menjejaknya nanti, Zahid kena sedar dia berada dilorong lain. Muhyuddin sama sekali tidak akan kenang kepadanya. Apakah kita lupa yang Zahid pernah membuat kenyataan akan bertanding jawatan timbalan presiden Umno kemudian menarik balik. Kenapa? Dan kenyataan Zahid itu tidak akan dilupakan Muhyuddin dan ia sekali lagi akan dilihat sebagai komidian. [wm.kl.12:13 t/hari 19/05/13]

Go to Source
Author: mso.im

  • Comments Off

ULASAN ISU                                                                                         

Menteri yang dikenali dengan Kerbau Air dikalangan penjengok blog saya, Ahmad Zahid Hamidi nampaknya telah menjadikan jawatan baru Menteri Dalam Negeri (KDN) sebagai kempen untuk mengukuhkan kedudukannya di dalam Umno. Umno akan mengadakan pemilihan pemimpin (MT) pada Oktober nanti; maka Zahid kena mulai berkempen dari sekarang bagi menjamin kedudukkan sekurang-sekurang sebagai Naib Presiden kekal.

Zahid Hamidi

Walaupun dalam pemilihan lalu Zahid mendapat undi terbanyak untuk kerusi Naib Presiden, tetapi ia tidak menjamin beliau kekal dengan kedudukan itu dalam perhimpunan nanti. Prestasi Zahid sebagai Menteri Pertahanan dinilaiukur oleh ahli Umno sejauh mana kebolehan dan kemampuan Zahid sebagai menteri.

Ahli Umno kini bukan saja akan teruja atau menganggap seseorang menteri itu berkualiti setakat tahu berjabat tangan sambil menepuk bahu dan mengeluarkan ketawa kuat selepas itu mengoncang-goncangkan tangan tetamu. Ahli Umno akan membuat pennilaian dari sudut intelektual dan profesionalisme seseorang yang bergelar menteri.

Juga ahli Umno tidak akan mudah teruja setakat dapat menghadiri jamuan majlis hari raya atau kenduri kahwin yang dibuat di lokasi mewah dan sebagainya. Apa dinilai ialah pandangan dan juga idea-idea penyelesaian (solusi) masalah oleh menteri berkenaan. Pemimpin atau menteri bukan sahaja diharap menjaga Umno tetapi menjaga negara keseluruhannya.

Sebagai Menteri Pertahanan, Zahid sangat lemah dan tidak tegas. Beberapa kenyataan dan keputusannya boleh dipertikaikan. Misalnya menggunakan kuasanya sebagai menteri bagi menjamin kemenangan UBN satu tindakan huduh. Beliau sering dipadankan dengan kebolehan dan kemampuan Menteri Dalam Negeri sebelum ini Hishamuddin Hussein. Beliau dianggap adik beradik segenetik kurang cerdik dengan Hishamuddin Hussein. Ada juga mengatakan wawasan diterapkan oleh Shafei Afdal untuk pembangunan luar bandar lebih baik dari Zahid.

Satu kayu ukur untuk melihat siapa lebih hebat di antara tiga Naib Presiden ialah pada ucapan penangguhan dalam perhimpunan agung Umno. Ternyata ucapan Zahid lebih serabut dan komidian berbanding Shafei.

Banyak kenyataan-kenyataan beliau tidak menggambarkan kenyataan dari seorang menteri dari ketegasan dan sosok sebagai seorang menteri pertahanan. Seorang menteri pertahanan bukan saja memerlukan seorang yang bermulut besar (bual) tetapi ketegasan dalam tindakan serta keakuratan dan keabsahan dalam kenyataan-kenyataa dibuatnya. Malangnya banyak ketegasan dibuat Zahid khasnya kepada publik tidak ditunaikan dan ia lebih sebagai satu gerakan untuk halau itik makan padi saja.

Kalau kita masih ingat beliau pernah berjanji ingin menjelaskan satu persoalan terhadapnya mengenai kunjungannya ke Makkah yang menaiki jet peribadi. Bila dipersoalkan Zahid berjanji dia akan jelaskan jet siapa yang beliau naiki itu. Waktu itu beliau di New Delhi. Katanya sekembali dari New Delhi dia akan jelaskan. Aduh cik Minah sayang, bulu ketiak panjang….sampai ke hari ini beliau tidak menjelaskan siapakah yang punya jet berkenaan, apakah kepunyaannya atau orang lain.

Begitu juga kenyataan Zahid sebagai menteri pertahanan mengenai kehilangan enjen jet tidak lama dulu. Satu masa dia mengatakan harga jet itu RM500 ribu, selepas itu dalam kenyataan lain angkanya bertukar menjadi RM 1 juta dan akhir sekali nilainya cuma RM69 ribu saja. Perbezaan kenyataan-kenyataan sebeginilah menyebabkan orang mulai mengukur kepada caka-cakap Zahid sejauh mana benar, tepat dan boleh dipercayai. Atau dia hanya berkomidi tanpa mengira tempat dan keadaan,

Terbaru beliau mengatakan ada tiga pemimpin pembangkang akan didakwa di mahkamah kerana terlibat dengan tragedi Lahad Datu. Katanya pendakwaan itu akan dilakukan selepas pilihan raya. Malangnya pilihan raya sudah hampir dua minggu tetapi pendakwaan belum dibuat. Orang ramai ternanti-nanti dengan janji Zahid itu. Apakah kenyataan itu hanya dakyah pilihan raya saja? Kalau ia sekadar modal pilihan raya untuk menimbulkan kelam kabut kepada pihak Pakatan Rakyat, nyatalah kita dapat mengukur tinggi rendah politik Zahid.

Hari ini beliau telah menyerang Anwar Ibrahim secara terbuka. Beliau nampaknya dilantik oleh Najib untuk menyerang Anwar. Najib belum memberi apa-apa ulasan berhubung himpunan Black 505 (mungkin masih phobia dengan kekalahan UBN yang hilang tujuh kerusi dan hilang undi popular) tetapi Zahid sudah mendahului Najib dengan mengecam anak-anak muda yang berhimpun.

Zahid telah mengambil alih tugas Najib dengan melayan kemarahan rakyat secara pongoh. Boleh jadi Zahid diperintah oleh Najib tetapi boleh jadi juga sikap melampau Zahid dan berperangai  macam kambing tidak cukup garam itu atas inisitifnya sendiri. Zahid mula membuat perhitungan untuk peperangan Oktober akan datang. Serangan ke atas Anwar dan pencincangan beliau kepada Pakatan Rakyat sebagai menanam saham untuk dirinya sendiri.

Bagi saya kecaman Zahid kepada Anwar atau pun kumpulan anak muda yang bersama Anwar hanya satu sandiwara bukan bertolak daripada keserisuan isu berkenaan ataupun dibuat demi kepentingan negara. Zahid ingin menunjukkan dia hero Jawa peranakan berani untuk menghalau orang. Maksud Zahid ialah untuk diperhatikan oleh 148,000 ahli Umno di seluruh negara kelak. Zahid mahu tunjukkan dalam ramai-ramai khasnya di kalangan Naib Presiden beliaulah paling berani dan konmited dengan Umno.

Kalau itulah tujuan Zahid ia tindakan silap. Zahid dinilai bukan saja kepada kenyataan-kenyataan dan dakyah ‘lewel’nya dalam politik. Orang juga akan melihat kepada sejarah masa lampau, hubungan beliau dengan Anwar Ibrahim sendiri. Pemerhati politik dan juga pemimpin Umno lain sudah mengenali siapa dia Zahid Hamidi. Sudah tahu bau mulutnya makan petai atau jengko atau buah geduak?

Di mana Zahid Hamidi sebelum Anwar dipecat dari Umno? Apakah yang Anwar lakukan kepadanya. Siapakah yang memberi pink form saham kepadanya. Zaman siapakah syarikat-syarikat milik Zahid seperti Tekala Sdn Bhd, Kertam Holding Sdn Bhd dan sebagainya wujud. Apakah zaman Najib menjadi Menteri Kewangan atau Anwar Ibrahim?

Dan dimanakah Zahid semasa Anwar dipecat? Bukankah Zahid tercokol berada di rumah Anwar bersama rakan-rakan pemuda Umno lain yang hidup merayap macam kutu itu?  Saya masih simpan hingga ke hari ini gambar-gambar Zahid berceramah menggerakkan semangat refomis di rumah Anwar? Dan orang juga akan menjadi tertanya-tanya kenapa selepas itu beliau boleh berundur meninggalkan Anwar dan mendedahkan kemaluannya sendiri konon dia menjadi alat Anwar. Tidakkah pendedahan itu menujukkan Zahid seorang ‘komidian’?

Apa yang Zahid lakukan hari ini tidak boleh menutup apa yang beliau lakukan sebelum ini. Setiap gerak geri kita, kata-kata kita dan tindak tanduk kita direkod oleh sejarah. Sejarah tetap akan kekal selagi semua manusia tidak gila. Mungkin Zahid telah gila kepada dirinya sendiri menyebabkan segala peristiwa lalu beliau sudah tidak ingat. Kalau dia ingat dia tidak akan membuang najis atas tangga sendiri.

Kepada Zahid kita boleh maafkan tetapi beliau perlu bersikap rasional dan kurangkan emosional. Saya hendak mengingatkan Zahid lawannya yang sebenar untuk dia menjadi timbalan perdana atau perdana menteri bukan Anwar, tetapi orang lain. Zahid tidak mengenali musuh beliau siapa yang sebenarnya? Inilah kesilapan Zahid. Sasarannya salah. Inilah kesilapan kadok setelah naik junjung.

Untuk pengetahuan Zahid musuh beliau atau batu penghalang untuk beliau naik bukan Anwar tetapi Muhyuddin Yassin. Beliau harus berdepan dengan Muhyuddin secara lunak. Muhyuddin selepas akan akan menyekat kemaraanya. Najib yang kini berada dalam keadaan telor di hujung tanduk tidak dapat melakukan apa-apa untuk membantu Zahid kerana dirinya sendiri juga sakit.

Menyerang Anwar yang berada di luar Umno tidak menguntungkan Zahid. Bahkan tindakan itu merugikannya. Seperkara lagi beliau juga kena ingat yang mendominasi Umno kini golongan muda. Jadi sikap Zahid bermusuh dengan orang muda atau cuba menunjuk motor besar kepada orang muda ia tidak membawa apa-apa keuntungasn. Orang muda memiliki motor lebih berkuasa tinggi dari motor Zahid Hamidi.

Kalau tidak kena gaya musuh Zahid bukan saja Muhyuddin tetapi Najib juga boleh bertukar menjadi musuh Zahid. Bagi Najib beliau tidak akan bersama orang yang mulai dibenci oleh ahli Umno. Bagi Najib seburuk-buruk atau sepondan Hishamuddin dia tetap akan memilih Hishamuddin sebagai penggantinya kerana Hishamuddin ada adik beradik sepupunya. Zahid kena sedar dan tahu ini.

Seperti dikatakan tadi di dalam keadaan Najib sendiri nyawa-nyawa ikan dia tidak boleh banyak membantu orang lain termasuk Zahid. Saya meramalkan dalam pemilihan Umno akan datang Zahid tidak akan mendapat blassing sesiapa, manakala Muhyiddin sudah tentu ada itik nila yang hendak disokongnya. Hendak tidak hendak Zahid terpaksa mempertahankan jawatan secara solo.

Ketika Muhyuddin sedang menyusun tapak kepada orang yang akan menjejaknya nanti, Zahid kena sedar dia berada dilorong lain. Muhyuddin sama sekali tidak akan kenang kepadanya. Apakah kita lupa yang Zahid pernah membuat kenyataan akan bertanding jawatan timbalan presiden Umno kemudian menarik balik. Kenapa? Dan kenyataan Zahid itu tidak akan dilupakan Muhyuddin dan ia sekali lagi akan dilihat sebagai komidian. [wm.kl.12:13 t/hari 19/05/13]

Go to Source
Author: mso.im

  • Comments Off

Laman Blog ini:

Perkongsian bahan PENGALAMAN , MOTIVASI DAN CARA HIDUP dari sumber-sumber web lain.

  • zacky: call me [...]
  • Rico: My site is all about budget travel: tips, news and articles. I hope you like it as much as I liked [...]
  • GenjikOndUrO: CeLaka ZeOnis !! Hmm . . X berhati perUt lngsng ! [...]
  • tufail b mohd nasir: Hantaran tok owng negeri sembilan berape ek lau adew kwn2 ley bg thu ktew nk minx tlg nie [...]
  • sumathy: i rasa takut cabut gigi,i have masalah gigi rosak.i rasa macam fobia if nak cabut gigi [...]

Mesti lihat (tekan je gambar) !

.
.
.

.
.


Gambar caicng babi macam muka babi
.

Rumah berbentuk mangkuk tandas
.

Sawah padi sangat unik
.

Kereta dan motorsikal dalam 1
.

Jepun obses seks
.

Lama tapi moden
.

Sebab lelaki berbohong adalah?
.

Pages


.
.
.

like ?



Tekan gambar !

<