Wah! Kanan juga cerita BEST!!!

PERSOALAN                                                                                     

Sejak semalam telah tersebar secara meluas rakaman video di facebook dan blog bagaimana seorang penjenayah yang ditembak polis menggelepar kesakitan di atas aspa. Penjenayah itu dipercayai cuba merompak sebuah kedia emas di Kota Bharu Kelantan. Dari video berkenaan nampaknya lelaki itu ditembak dipaha sebelah kanan.

Penjenayah yang ditembak diambil dari sebuah blog.

Ada beberapa versi video mengenai kejadian itu. Saya percaya ia dirakam oleh orang ramai yang menyaksikan video berkenaan menerusi handphone. Lelaki itu akhirnya telah meninggal akibat tembakan itu kerana berlaku pendarahan yang banyak.

Apa yang menjadi persoalan saya, berdasarkan rakaman video berkenaan kenapa penjenayah itu dibiarkan menggelupar kesakitan tanpa ada bantuan segera. Memang menjadi prinsip polis tidak akan membantu penjenayah yang diburunya. Polis juga tidak berani mendekati kerana bimbang penjenayah memiliki senjata merbahaya yang boleh mengakibatkan sesuatu yang tidak baik.

Tetapi prinsip itu sebenarnya tertolak kalau dilihat kepada penjenayah berkenaan. Dia sudah tidak bermaya dan kalau pun dia memiliki senjata merbahaya dia sudah tidak berdaya untuk melakukan tindak balas.

Secara mudah saya fikir, dalam kes seperti dipapar dalam video berkenaan, pihak polis seperti hilang peri kemanusiaan kerana membiarkan mangsanya bergelumpur kesakitan. Dari konteks kemanusian si penjenayah itu perlu dibantu walaupun siapa dia dan apa yang beliau lakukan. Sekiranya penjenayah itu dibantu saya yakin dia boleh diselamatkan. Bantuan paling mudah ialah menekapkan lukanya dari mengeluarkan darah.

Aneh juga ramai orang mengerumuni dan melihat penjenayah itu menggelupur seperti ayam disembelih tanpa berbuat apa-apa. Apakah tidak ada di antara yang ramai itu terliur untuk memberi bantuan? Yang simpati kepada penjenayah itu? Apakah semua mereka sudah hilang rasa kemanusiaan kerana dia dikatakan melakukan rompakan menyebabkan kemarahan dan kebencian mengatasi segala emosi lain.

Dalam hal ini saya melihat ada dua perkara yang berbeza. Penjenayah itu memang salah dan berhak menerima kesakitan dengan tembakan itu. Dan polis juga patut tidak membantu kerana itu peraturan atau amalannya. Tetapi apabila penjenayah sudah tidak berdaya, rebah atau jatuh, meminta tolong, dari konteks kemanusiaan ia boleh dipersoalkan apakah tindakan membiarkan dia menggelupur sendiri itu wajar?

Soal dia bersalah kerana merompak, hukumannya akan ditentukan oleh mahkamah. Polis hanya bertindak untuk mencegah dan menangkapnya. Bukan urusan polis untuk menghukum penjenayah sampai mati. Tugasnya hanya menangkap saja. Dalam keadaan ini saya tertanya-tanya dimanakah kedudukan atau pertimbangan orang ramai dan juga anggota polis?

Sepekara lagi mengenangkan penjenayah itu apa yang menjadi persoalan saya sehingga ini tidak ada mana-mana pihak yang membuat ulasan dan kenyataan berhubung kejadian itu. Tidak ada mana-mana badan NGO mempejuangkan hak asasi manusia atau politik memberi ulasan terhadap apa yang berlaku itu.

Apakah kerana penjenayah itu kebetulan orang Melayu dan kedai emas itu pula milik Cina maka ia dibiarkan begitu sahaja. Agaknya bagaimana kalau penjenayah itu bukan orang Melayu semisalnya orang Cina? Saya rasa sudah ada mana-mana pihak akan mempersoalkan apa yang berlaku. Setidak-tidaknya akan bertanya menerusi kenyataan umum kenapa penjenayah itu dibiarkan kesakitan tanpa diberikan bantuan?

Saya yakin kalau penjenayah itu orang bukan Melayu rakaman video berkenaan sudah menjadi isu hangat dalam media massa. Sudah ada mana-mana pihak atau badan bukan kerajaan milik Cina akan bersuara atau setidak-tidaknya membantah kejadian itu.

Dalam pada itu adalah diharap supaya PDRM menyemak semula prosuder atau prinsipnya bila berhadapan dengan penjenayah seperti apa dialami oleh penjenayah yang dikatakan merompak kedai emas itu.

Betapa pun kita ada peraturan dan prinsip sendiri tetapi perikemanusiaan seharusnya diambil kira. Menteri Dalam Negeri (KDN) Ahmad Zahid Hamidi elok kalau memberi perhatian dalam kes-kes seumpama ini bagi menjamin hak-hak asasi manusia dilayan dengan adil bagi mengelakkan sangkaan berlaku kekejaman. [wm.kl.8:14pm 10/06/13]

Go to Source
Author: mso.im

  • Comments Off

Kantoi,, Zahid Hamidi semakin terlajak jauh dengan ucapan-ucapan bodohnya…walaupun sebelum ini Ketua Pemuda Umno KJ pun tak nak masuk campur… 

Hari ini ia menambah lagi apa yang tak sepatutnya berlaku,, aku rasa ia dah terperangkap..

‘Ya, negeri ini pun bukan bapa Anwar punya’
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:47PM Mei 20 2013

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.
NONEDengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.
“Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

“Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan,” katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.
“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius.
Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Enggan ulas isu tahan Adam Adli
Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” kata Anwar dalam pidatonya itu.

adam adli raid 190513Sementara itu, Zahid dalam sidang media hari ini turut ditanya mengenai sebab penahanan yang dibuat ke atas aktivis mahasiswa Adam Adli.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataannya dijadikan isu politik.
“Kalau saya cakap, nanti mereka (pembangkang) kata itu tindakan (bermotifkan) politik. Biar profesional,” katanya.
Ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula, dalam sidang media sama, berkata beliau akan mengulas perkara itu kemudian.


Persoalannya siapa yang memulakan ungkapan “Kalau tak suka …… ”  Anwar biasalah,, dah Zahid tuang minyak,, ia nyalakan api saja lagi,,, gatal lagi bagi bola tanggung, kan dah kena smash,,, …

Wahai Zahid Hamidi,,, lu kena ingat,, seorang menteri senior tak layak bercakap sebegitu,, tahu la,, lu nak tunjuk hero kat Najib,, kemudian nak bagi tau kepada perwakilan Umno Perhimpunan Agung yang tak lama lagi… 

Kesianla kat pengundi-pengundi BN Bagan Datuk, tersilap pilih Ahli parlimen., apa cerita anak lelakinya yang kemalangan tu…….   










Go to Source
Author: Manjungmari

  • Comments Off

Kantoi,, Zahid Hamidi semakin terlajak jauh dengan ucapan-ucapan bodohnya…walaupun sebelum ini Ketua Pemuda Umno KJ pun tak nak masuk campur… 

Hari ini ia menambah lagi apa yang tak sepatutnya berlaku,, aku rasa ia dah terperangkap..

‘Ya, negeri ini pun bukan bapa Anwar punya’
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:47PM Mei 20 2013

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.
NONEDengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.
“Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

“Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan,” katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.
“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius.
Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Enggan ulas isu tahan Adam Adli
Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” kata Anwar dalam pidatonya itu.

adam adli raid 190513Sementara itu, Zahid dalam sidang media hari ini turut ditanya mengenai sebab penahanan yang dibuat ke atas aktivis mahasiswa Adam Adli.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataannya dijadikan isu politik.
“Kalau saya cakap, nanti mereka (pembangkang) kata itu tindakan (bermotifkan) politik. Biar profesional,” katanya.
Ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula, dalam sidang media sama, berkata beliau akan mengulas perkara itu kemudian.


Persoalannya siapa yang memulakan ungkapan “Kalau tak suka …… ”  Anwar biasalah,, dah Zahid tuang minyak,, ia nyalakan api saja lagi,,, gatal lagi bagi bola tanggung, kan dah kena smash,,, …

Wahai Zahid Hamidi,,, lu kena ingat,, seorang menteri senior tak layak bercakap sebegitu,, tahu la,, lu nak tunjuk hero kat Najib,, kemudian nak bagi tau kepada perwakilan Umno Perhimpunan Agung yang tak lama lagi… 

Kesianla kat pengundi-pengundi BN Bagan Datuk, tersilap pilih Ahli parlimen., apa cerita anak lelakinya yang kemalangan tu…….   










Go to Source
Author: Manjungmari

  • Comments Off

Kantoi,, Zahid Hamidi semakin terlajak jauh dengan ucapan-ucapan bodohnya…walaupun sebelum ini Ketua Pemuda Umno KJ pun tak nak masuk campur… 

Hari ini ia menambah lagi apa yang tak sepatutnya berlaku,, aku rasa ia dah terperangkap..

‘Ya, negeri ini pun bukan bapa Anwar punya’
  • Abdul Rahim Sabri
  • 12:47PM Mei 20 2013

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hari ini berang apabila diminta mengulas mengenai kenyataan ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung tulisan kontroversinya di Utusan Malaysia minggu lalu.
NONEDengan nada marah, Zahid berkata negara ini juga bukan milik Anwar.
“Negeri ini pun bukan negeri bapa dia punya. Memang bukan (milik) bapa saya. Ini (pun) bukan negeri bapa dia.

“Yang itu, awak kena tulis, Malaysiakini. Kamu selalu spin. Tolong tulis berdasarkan etika kewartawanan,” katanya sambil menuding jarinya kepada wartawan portal tersebut.
Ditanya lanjut sama ada beliau akan memohon maaf atas tulisan tersebut, seperti mana yang dituntut oleh setiausaha agung DAP Lim Guan Eng, Zahid berkata beliau tidak sepatutnya berbuat demikian.
“Dia (Lim) yang patut minta maaf kepada saya, sebab salah tafsir kenyataan saya. Bukan saya minta maaf kepadanya,” katanya dengan nada serius.
Zahid dalam tulisannya dalam Utusan Malaysia pada 16 Mei menyeru golongan yang enggan menerima sistem pilihan raya Malaysia agar meninggalkan negara ini dan berhijrah ke negara yang menjalankan pilihan raya mengikut kaedah yang digemari.

Enggan ulas isu tahan Adam Adli
Anwar pula ketika berucap di Seremban, 18 Mei lalu berkata Zahid gesaan agar rakyat yang tidak gembira dengan sistem pilihan raya supaya berpindah keluar dari negara ini adalah satu kenyataan sombong yang menghina rakyat.

“Kamu ingat negara ini bapa kamu punya? Ini cara menghina rakyat,” kata Anwar dalam pidatonya itu.

adam adli raid 190513Sementara itu, Zahid dalam sidang media hari ini turut ditanya mengenai sebab penahanan yang dibuat ke atas aktivis mahasiswa Adam Adli.
Bagaimanapun, beliau enggan mengulas lanjut kerana tidak mahu kenyataannya dijadikan isu politik.
“Kalau saya cakap, nanti mereka (pembangkang) kata itu tindakan (bermotifkan) politik. Biar profesional,” katanya.
Ketua polis negara Tan Sri Khalid Abu Bakar pula, dalam sidang media sama, berkata beliau akan mengulas perkara itu kemudian.


Persoalannya siapa yang memulakan ungkapan “Kalau tak suka …… ”  Anwar biasalah,, dah Zahid tuang minyak,, ia nyalakan api saja lagi,,, gatal lagi bagi bola tanggung, kan dah kena smash,,, …

Wahai Zahid Hamidi,,, lu kena ingat,, seorang menteri senior tak layak bercakap sebegitu,, tahu la,, lu nak tunjuk hero kat Najib,, kemudian nak bagi tau kepada perwakilan Umno Perhimpunan Agung yang tak lama lagi… 

Kesianla kat pengundi-pengundi BN Bagan Datuk, tersilap pilih Ahli parlimen., apa cerita anak lelakinya yang kemalangan tu…….   










Go to Source
Author: Manjungmari

  • Comments Off



Zahid Hamidi Menteri BN.

Dalam PRU 13 ini, Allah SWT tunjukkan 2 perkara lagi, untuk iktibar kepada kita..

PERTAMA:

BEGINI beritanya..

29 April, 2013 Anak Zahid Hamidi kemalangan! (Updated 2)
Berita baru masuk memaklumkan anak Zahid Hamidi telah mengalami kemalangan jalanraya di Rungkup. Keadaan beliau kini koma dan dimaklumkan sedang menerima rawatan di wad ICU Hospital Ipoh.

Berita selanjutnya yang lengkap akan menyusul.

P/S: Diharap Zahid Hamidi banyakkan berdoa mohon Allah S.W.T kembalikan kesihatan anak beliau. Jangan dok pongpang2 ceramah memburukkan Pakatan Rakyat dan fitnah sana-sini! Ok YB (Mountweller komplen. hahaha)!

terkini 7.22 ptg

Anak Zahid Hamidi yang mengalami kemalangan bernama Hafiz. Kemalangan berlaku apabila motor berkuasa besar yang ditunggangi tergelincir sendiri. Kini dimaklumkan si Hafiz telah dipindahkan ke Hospital di Kuala Lumpur. Keadaan masih lagi koma.

Semasa kemalangan berlaku kebetulan beberapa orang pemuda Pakatan Rakyat ada di kawasan berhampiran. Mereka yang menguruskan penghantaran si Hafiz ke Hospital. P/S: Geng PR lagi!

terkini 11.04 pm

Anak Zahid Hamidi kini berada di Hospital Tawakkal Kuala Lumpur. Akan menjalani pembedahan tempurung kepala ekoran kemalangan yang dialami. Zahid Hamidi kini meninggalkan hiruk pikuk politik untuk berada di samping anak beliau.

Sumber dari Subky Latif yang telah membuat lawatan ke hospital tersebut.

P/S: Pakatan Rakyat lagi! tadi golongan marhaen, kini pimpinan pulak! err.. lupa nak tanya samada pimpinan UMNO membuat lawatan atau tidak!

Dicatat oleh TheSniperdi Isnin, April 29, 2013

 


Menurut The Sniper lagi. 

Kisah Zahid Hamidi: 
Dalam kempennya kepada pengundi Zahid Hamidi berpesan “Kalau muslimat PAS datang merayu undi ke rumah tuan2 dan puan2, jangan bukak pintu, jangan jawab salam!”

Selepas kejadian eksiden yang menimpa anaknya sehingga koma, keadaan dah terbalik! Dalam satu majlis perjumpaan ahli majlis amanah ikhtiar di Bagan Datoh, Zahid Hamidi sambil menitiskan airmata merayu muslimat PAS mendoakan anak beliau yang masih dalam keadaan koma walaupun telah dibedah tempurung kepala kelmarin.

Kisah anak Zahid
Kejadian kemalangan yang berlaku depan mata anak sahabat aku (nama dirahsiakan). Alkisahnya, sebelum kejadian si Hafiz ni (anak Zahid Hamidi) menaburkan risalah2 memburukan Mursyidul Am PAS TGNA di sekitar kampung2 dalam parlimen Bagan Datoh.

Apabila melintasi kawasan petugas Pakatan Rakyat sedang membuat kerja2 menggantung bendera kempen, beliau dengan angkuh menunjukkan isyarat thumb down kepada petugas2 tersebut. Akibat perbuatan itu motosikal berkuasa tinggi yang sedang ditunggangi (Motosikal Zahid Hamidi punya) tergelincir lalu berlakulah kemalangan. Melihat kejadian tersebut, petugas2 Pakatan Rakyat yang telah di ‘thumb down’ tadi lah yang menolong menyelamatkan beliau seterusnya menguruskan penghantaran ke hospital!

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Nampaknya, Allah SWT bayar tunai akibat dari perbuatannya. Moga-moga beliau dan anaknya, cepat-cepat insaf!

KEDUA

Zamri menunjukkan muka Zulkifli yang lebab dipukul sambil Zulkifli memegang salinan laporan polis

Petugas PAS dipukul ketika sedang solat
KUALA LUMPUR: Seorang petugas PAS mendakwa dipukul seorang lelaki ketika sedang mengerjakan solat Asar di Surau Muhajirin, Jalan Raja Alang, Kampung Baru, Isnin lalu.

Dalam kejadian jam lima petang itu, Zulkifli Jaffar, 44 ditendang muka sebelah kanan dan dan mukanya ditumbuk sebanyak dua kali oleh seorang lelaki pertengahan umur yang dikenali dengan nama Sabri.

Orang ramai yang berada di tempat kejadian kemudiannya menghalang Sabri daripada bertindak lebih agresif lagi. Ekoran kejadian itu, Zulkifli yang cedera di bahagian mata membuat laporan polis di Balai Polis Chow Kit.

“Saya tak tahu apa punca sebenar dia memukul saya, apa yang dia tak puas hati dengan saya.

“Mungkin sebab dia nampak saya selau ada di pondok PAS Di Chow Kit sebab bangsal itu dibuka 24 jam.
“Lepas kejadian itu, saya dan kawan-kawan pun rasa tak selamat, rasa tak sedap hati bila berada di bangsal PAS,” katanya pada sidang media bersama calon PAS Parlimen Titiwangsa, Ahmad Zamri As’ad Khuzaimi dan peguam Noor Azmir Zakaria di Pusat Media Parlimen Titiwangsa, dekat sini hari ini.

Sementara itu, pada malamnya pula, peniaga di Chow Kit, Abdul Rahim Taib, menjadi saksi kejadian ugut ke atas petugas PAS di pondok parti itu. Menurut Rahim, 57, beliau nampak seorang pemuda menghampiri pondok PAS dan menyuruh orang di dalamnya keluar sebelum mengacukan pisau ke arah mereka.

Kejadian tersebut berlaku pada jam 9.15 malam ketika orang ramai masih lalu-lalang di kawasan itu. Menyedari kejadian itu, polis yang membuat rondaan di kawasan tersebut terus menangkap dan membawa lelaki itu menaiki kereta polis.

Dalam kejadian lain, sebuah pondok PAS di UPU Kompleks Damai,berhampiran Grand Season disamun pada jam tiga pagi, Isnin lalu. Ketika itu, petugas yang menjaga pondok tersebut terlelap. Dia dikejutkan dengan bunyi motosikal yang dinaiki dua pemuda.

Pemuda tersebut kemudiannya menghalang dia bertindak dan melarikan tabung berisi wang kira-kira RM200. Sehubungan itu, Zamri menggesa pihak polis meningkatkan kawalan di kawasan tersebut dan mewujudkan balai polis bergerak.

“Kita tidak menolak kemungkinan kejadian kekasaran ini berlaku kerana suasana pilihan raya, rasa tida puas hati dan sebagainya.
“Tapi kita mahukan kempen secara bersih, bukan denan cara melakukan kegananasan dan provokasi.
“Jadi perlu kepada kawalan yang ketat oleh pihak polis dan balai pois bergerak diwujudkan di sekitar Kampung Baru,” katanya.

Pengarah Jentera Pilihan Raya PAS Titiwangsa Khairul Anuar Abdul Manap pula melahirkan kekesalan atas sikap penyokong BN yang merosakkan bahan kempen PAS.

“Di markas Taman Maluri, bendera dan poster PAS dirosakkan, dicabut selepas dipasang.
“Kita minta BN hentikan vandalisme ini dan berkempenlah secara profesional,” katanya. (Hrkh)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Memukul orang Islam sedang sembahyang ini, ikut perangai siapa? Bayangkan kalau orang kafir memukul orang Islam sedang sembahyang di Malaysia, apa jadi? Tapi puak-puak asobiah jahiliah di Malaysia bukan sahaja sanggup pukul orang Islam sedang sembahyang, bahkan pernah serang dan bunuh Tok Guru Ibrahim Libya di Baling tahun 1985 dulu.

Apa hukumnya? Na’auzubillahi minzalik.

 
UNDILH PAS 

Go to Source
Author: Ibnu Hasyim

  • Comments Off
Ketua gangster bukan lagi ahli politik MCA
OLEH LEE SHI-IAN DAN EILEEN NG
SEPTEMBER 05, 2013
LATEST UPDATE: SEPTEMBER 05, 2013 10:29 PM

Bekas ketua gangster yang didakwa kini menceburi dunia politik dalam MCA tidak lagi berada dalam parti tersebut, kata polis.

Penolong Ketua Pengarah Bahagian Kongsi Gelap dan Perjudian Bukit Aman Datuk Abdul Jalil Hassan berkata bekas ketua bahagian parti itu juga merupakan ketua gangster Sio Sam Ong.

Polis mendedahkan nama gangster tersebut Ong King Ee @ Jackie Chan bekas Ketua Bahagian Gurney MCA, Pulau Pinang dan juga ketua gangster.

Chan ditahan dibawah Akta Ordinan Darurat (EO) pada 1990 dan kemudiannya dibebaskan dua tahun selepas itu dia kemudiannya memasuki dunia politik,” kata Abdul Jalil hari ini mengulas mengenai dakwaan yang dibuat Bekas Ketua Siasatan Jenayah Tan Sri Zaman Khan Rahim Khan.

Zaman memberitahu Bernama semalam bahawa beliau telah menangkap ketua gangster berkenaan di Thailand sebelum ia dibawa ke sini.

Identiti Chan dalam parti terdedah apabila terdapat satu gambar pada 2001 menunjukkan ketua gangster itu berjabat tangan dengan bekas Presiden MCA Tan Sri Ong Ka Ting sewaktu kemuncak krisis parti tersebut.

Ia selepas Ketua Pemuda pada ketika itu, Datuk Seri Ong Tee Keat mendakwa MCA dipengaruhi kongsi gelap.

Ka Ting kemudiannya mengakui mengenali Chan dan beliau juga tahu bahawa lelaki itu mempunyai rekod tahanan EO ketika menyertai MCA pada 2000.

“Chan merupakan bekas kepala naga Sio Sam Ong (Tiga Maharaja) dimana kumpulan itu aktif di kawasan utara. Ahli kumpulan mereka bercakap menggunakan dialek Hokkien.

Kumpulan itu dikehendaki pada 1992 apabila terbabit dalam kes pembunuhan di sambutan pra perkahwinan di Sunga Petani Kedah menyaksikan enam maut ditembak.

Pada Julai 2003, Chan menghantar surat perletakan jawatannya melalui kiriman fax di Ibu Pejabat MCA Pulau Pinang.

Menurut sumber parti di Pulau Pinang, berikutan dari publisiti yang diterima amat meluas, Chan telah meninggalkan negara. Difahamkan dia kini di negara jiran.

Penyokongnya yang turut menyertai MCA bersamanya dilaporkan meninggalkan parti setelah perletakan jawatan Chan.

Abdul Jalil berkata Ops Cantas yang giat dijalankan sekarang tidak mendedahkan penglibatan sebarang ahli poltik dalam kongsi gelap atau kumpulan gangster.

Dia juga berkata sesetengah yang dulunya bekas kumpulan gelap kemudiannya memasuki dunia politik adalah “bersih”

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata hari ini pihak berkuasa telah mengenal pasti ahli politik yang dulunya merupakan bekas kumpulan gangster.

Zahid menolak untuk mendedahkan nama ahli politik tersebut dengan berkata mereka merupakan bekas kumpulan, tidak terlibat dan kini berubah menjadi baik.

Abdul Jalil berkata polis akan meneruskan siasatan terhadap 49 lagi kumpulan kongsi gelap dimana ia telah didedahkan oleh Zahid minggu lalu.

Semakan menunjukkan pembabitan ahli politik dan kumpulan gangster berkerjasama bukanlah perkara baru.

Ini kerana pada 2004 pemimpin MCA di Labuan telah ditangkap kerana disyaki terlibat dalam aktiviti jahat.

Pemimpin tersebut berusia 40 tahun dikatakan menjadi ketua jenayah di Labuan. Kegiatan pemimpin tersebut telah dipantau beberapa bulan sebelum ditahan.

Satu lagi naib ketua bahagian MCA, ditembak mati di Kota Kechil, Johor pada 2004. Dia didakwa terlibat dalam kegiatan perjudian haram.

Beliau juga memegang jawatan Ketua Dewan Perdagangan Cina Kota Tinggi dan dipercayai merupakan dalang pergerakan sindiket di Johor.‎ – 5 September, 2013.‎ (TMI)
********************
Sebelum ini komer tentu ada baca beberapa posting yang ditulis oleh tukanglawan. Posting itu berkaitan dengan seorang yang digelar Tengku Goh. 
Nampaknya kegiatan kongsi gelap ini lebih dahsyat dari wabak SARS. Ia bagai tidak boleh dihapuskan. Jabatan polis, parti politik dan orang ramai telah dijangkiti wabak ini. Adakah ini tanda putera?
Aduhai…sangat menyedihkan apabila pemimpin masih tenggelam dalam dunia penafian (world of denial) bahawa Malaysia sedang menghadapi krisis etika. Krisis inilah yang menjadi punca segala masalah yang berlaku, sama ada kewangan, ekonomi, kepercayaan, perkauman, moral dan lain-lain. Manusia hilang kemunasabahan (common sense), hilang sifat empati, tawaduk, perkongsian kekayaan (sharing of wealth) dan perkongsian ilmu (sharing of knowledge) dan menjadi angkuh, bakhil, boros dan segala dosa yang tak terfikir oleh kita.
Bagi kita yang beragama Islam, kita kata ini masalah kehilangan IMAN. 
ISLAM TANPA IMAN, BOLEHKAH?
  1. Percaya kepada Allah 
  2. Percaya kepada Malaikat-Malaikat 
  3. Percaya kepada Kitab-Kitab 
  4. Percaya kepada Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul 
  5. Percaya kepada Hari Akhirat 
  6. Percaya kepada Qada’ dan Qadar
CONTOH: Cuba lihat balik rukun Iman yang kita belajor kat sekolah dulu. Rukum Pertama- Percayakah kita kepada Allah jika engkar perintahNya?

PENCAPAIAN 1MALAYSIA?

ANAK SIAPA PULAK NI?

Posting kisah judi baca di Manjungmari

Go to Source
Author: Yong

  • Comments Off
Ketua gangster bukan lagi ahli politik MCA
OLEH LEE SHI-IAN DAN EILEEN NG
SEPTEMBER 05, 2013
LATEST UPDATE: SEPTEMBER 05, 2013 10:29 PM

Bekas ketua gangster yang didakwa kini menceburi dunia politik dalam MCA tidak lagi berada dalam parti tersebut, kata polis.

Penolong Ketua Pengarah Bahagian Kongsi Gelap dan Perjudian Bukit Aman Datuk Abdul Jalil Hassan berkata bekas ketua bahagian parti itu juga merupakan ketua gangster Sio Sam Ong.

Polis mendedahkan nama gangster tersebut Ong King Ee @ Jackie Chan bekas Ketua Bahagian Gurney MCA, Pulau Pinang dan juga ketua gangster.

Chan ditahan dibawah Akta Ordinan Darurat (EO) pada 1990 dan kemudiannya dibebaskan dua tahun selepas itu dia kemudiannya memasuki dunia politik,” kata Abdul Jalil hari ini mengulas mengenai dakwaan yang dibuat Bekas Ketua Siasatan Jenayah Tan Sri Zaman Khan Rahim Khan.

Zaman memberitahu Bernama semalam bahawa beliau telah menangkap ketua gangster berkenaan di Thailand sebelum ia dibawa ke sini.

Identiti Chan dalam parti terdedah apabila terdapat satu gambar pada 2001 menunjukkan ketua gangster itu berjabat tangan dengan bekas Presiden MCA Tan Sri Ong Ka Ting sewaktu kemuncak krisis parti tersebut.

Ia selepas Ketua Pemuda pada ketika itu, Datuk Seri Ong Tee Keat mendakwa MCA dipengaruhi kongsi gelap.

Ka Ting kemudiannya mengakui mengenali Chan dan beliau juga tahu bahawa lelaki itu mempunyai rekod tahanan EO ketika menyertai MCA pada 2000.

“Chan merupakan bekas kepala naga Sio Sam Ong (Tiga Maharaja) dimana kumpulan itu aktif di kawasan utara. Ahli kumpulan mereka bercakap menggunakan dialek Hokkien.

Kumpulan itu dikehendaki pada 1992 apabila terbabit dalam kes pembunuhan di sambutan pra perkahwinan di Sunga Petani Kedah menyaksikan enam maut ditembak.

Pada Julai 2003, Chan menghantar surat perletakan jawatannya melalui kiriman fax di Ibu Pejabat MCA Pulau Pinang.

Menurut sumber parti di Pulau Pinang, berikutan dari publisiti yang diterima amat meluas, Chan telah meninggalkan negara. Difahamkan dia kini di negara jiran.

Penyokongnya yang turut menyertai MCA bersamanya dilaporkan meninggalkan parti setelah perletakan jawatan Chan.

Abdul Jalil berkata Ops Cantas yang giat dijalankan sekarang tidak mendedahkan penglibatan sebarang ahli poltik dalam kongsi gelap atau kumpulan gangster.

Dia juga berkata sesetengah yang dulunya bekas kumpulan gelap kemudiannya memasuki dunia politik adalah “bersih”

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata hari ini pihak berkuasa telah mengenal pasti ahli politik yang dulunya merupakan bekas kumpulan gangster.

Zahid menolak untuk mendedahkan nama ahli politik tersebut dengan berkata mereka merupakan bekas kumpulan, tidak terlibat dan kini berubah menjadi baik.

Abdul Jalil berkata polis akan meneruskan siasatan terhadap 49 lagi kumpulan kongsi gelap dimana ia telah didedahkan oleh Zahid minggu lalu.

Semakan menunjukkan pembabitan ahli politik dan kumpulan gangster berkerjasama bukanlah perkara baru.

Ini kerana pada 2004 pemimpin MCA di Labuan telah ditangkap kerana disyaki terlibat dalam aktiviti jahat.

Pemimpin tersebut berusia 40 tahun dikatakan menjadi ketua jenayah di Labuan. Kegiatan pemimpin tersebut telah dipantau beberapa bulan sebelum ditahan.

Satu lagi naib ketua bahagian MCA, ditembak mati di Kota Kechil, Johor pada 2004. Dia didakwa terlibat dalam kegiatan perjudian haram.

Beliau juga memegang jawatan Ketua Dewan Perdagangan Cina Kota Tinggi dan dipercayai merupakan dalang pergerakan sindiket di Johor.‎ – 5 September, 2013.‎ (TMI)
********************
Sebelum ini komer tentu ada baca beberapa posting yang ditulis oleh tukanglawan. Posting itu berkaitan dengan seorang yang digelar Tengku Goh. 
Nampaknya kegiatan kongsi gelap ini lebih dahsyat dari wabak SARS. Ia bagai tidak boleh dihapuskan. Jabatan polis, parti politik dan orang ramai telah dijangkiti wabak ini. Adakah ini tanda putera?
Aduhai…sangat menyedihkan apabila pemimpin masih tenggelam dalam dunia penafian (world of denial) bahawa Malaysia sedang menghadapi krisis etika. Krisis inilah yang menjadi punca segala masalah yang berlaku, sama ada kewangan, ekonomi, kepercayaan, perkauman, moral dan lain-lain. Manusia hilang kemunasabahan (common sense), hilang sifat empati, tawaduk, perkongsian kekayaan (sharing of wealth) dan perkongsian ilmu (sharing of knowledge) dan menjadi angkuh, bakhil, boros dan segala dosa yang tak terfikir oleh kita.
Bagi kita yang beragama Islam, kita kata ini masalah kehilangan IMAN. 
ISLAM TANPA IMAN, BOLEHKAH?
  1. Percaya kepada Allah 
  2. Percaya kepada Malaikat-Malaikat 
  3. Percaya kepada Kitab-Kitab 
  4. Percaya kepada Nabi-Nabi dan Rasul-Rasul 
  5. Percaya kepada Hari Akhirat 
  6. Percaya kepada Qada’ dan Qadar
CONTOH: Cuba lihat balik rukun Iman yang kita belajor kat sekolah dulu. Rukum Pertama- Percayakah kita kepada Allah jika engkar perintahNya?

PENCAPAIAN 1MALAYSIA?

ANAK SIAPA PULAK NI?

Posting kisah judi baca di Manjungmari

Go to Source
Author: Yong

  • Comments Off
 

KADAR JENAYAH TURUN? Najib lepak di London, penyamun ditembak di KL
Walaupun Perdana Menteri Najib Razak masih berada di kota London untuk lawatan rasmi, beliau pasti dapat merasakan bahang tekanan daripada sebuah lagi insiden jenayah ganas yang menglibatkan seorang Tan Sri di Cheras, Kuala Lumpur.

Pentadbiran Najib yang sememangnya sudah dikritik kerana kadar jenayah yang dianggap bertambah buruk pasti akan tertekan lagi, lebih-lebih lagi setelah insiden pecah-rumah Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin baru berlaku seminggu yang lalu.

“Rakyat memang sudah menolak alasan pentadbiran BN yang diterajui Najib bahawa kenaikan kadar jenayah itu hanya persepsi yang dipermainkan oleh pihak Pembangkang. 

Ini dapat dilihat apabila rumah Khairy disamun minggu lepas. Dia, sebagai Ketua Pemuda Umno, juga terpaksa mengakui bahawa jenayah itu bukan sekadar persepsi. Rumah anak saya di Bukit Damansara juga pernah disamun. Di Cheras dan banyak lagi kawasan-kawasan bandar di Lembah Kelang, dan juga di Johor Bahru, ada ramai yang tidak berani keluar rumah, walaupun untuk makan. 

Beberapa kedai-kedai makan terpaksa mengupah pegawai keselamatan yang bersenjata api untuk menjamin keselamatan pelanggan-pelanggan mereka,” kata Naib Presiden PKR Chua Jui Meng kepada Malaysia Chronicle.

“Gambaran yang lebih jelas dapat diperolehi daripada akhbar berbahasa Cina kerana mereka memberikan lebih butiran mengenai kes-kes jenayah. Berbanding dengan akhbar Cina, akhbar Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu lebih cenderung untuk menapis berita-berita seperti ini untuk membantu membina imej Najib dan BN,” tambah beliau.

“Tiba masa untuk pihak polis berhenti akur kepada kehendak BN dan fokus kepada kehendak rakyat, yakni persekitaran yang aman dan bebas jenayah supaya hidup mereka aman dan damai. Najib dan Menteri Dalam Negeri Zahid Hamidi mesti berhenti menipu rakyat dan tunjukkan apa yang mereka akan buat untuk mengurangkan jenayah.

“Rakyat juga mesti terus menggesa supaya penjelasan diberikan mengenai neksus ataupun pautan di antara elemen jenayah, pihak polis dan ahli politik. Adakah ini antara sebab mengapa Umno-BN enggan menubuhkan IPCMC (panel bebas) untuk memantau prestasi dan kelakuan polis?” tanya beliau.

Perompak menerkam Tan Sri

Menurut akhbar The Star, 3 orang lelaki menyerbu sebuah klinik di Cheras pada jam 10 malam pada hari Khamis. Pada masa itu, seorang Tan Sri daripada Pahang yang tidak didedahkan namanya sedang menjalankan pemeriksaan kesihatan di klinik tersebut.

Apabila salah seorang perompak itu mengacukan parangnya terhadap Tan Sri itu, beliau telah mengeluarkan sepucuk pistol dan mengarahkan perompak-perompak itu supaya meninggalkan klinik tersebut.

Namun demikian, perompak-perompak itu cuba menerkam dan menyerang Tan Sri tersebut dan beliau terpaksa melepaskan beberapa das tembakan. Perompak-perompak tesebut kemudian melarikan diri daripada klinik yang terletak di Taman Pertama, Cheras.

Polis menjumpai mayat salah satu daripada perompak itu lebih kurang 30 meter daripada tempat insiden tersebut. Dia dipercayai berumur 20an.

“Dia ditembak di bahagian lutut, perut dan punggung,” kata OCPD Cheras ACP Mohan Singh.

“Kami masih tidak boleh memastikan sama ada mereka yang berjaya melepaskan diri itu juga dicederakan”.

Mayat suspek yang meninggal dunia itu dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

- Malaysia Chronicle


Read more: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=69332:kadar-jenayah-turun?-najib-lepak-di-london-penyamun-ditembak-di-kl&Itemid=2#ixzz2YB0Ll1VV
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter

Go to Source
Author: atsixty

  • Comments Off

Laman Blog ini:

Perkongsian bahan PENGALAMAN , MOTIVASI DAN CARA HIDUP dari sumber-sumber web lain.

  • zacky: call me [...]
  • Rico: My site is all about budget travel: tips, news and articles. I hope you like it as much as I liked [...]
  • GenjikOndUrO: CeLaka ZeOnis !! Hmm . . X berhati perUt lngsng ! [...]
  • tufail b mohd nasir: Hantaran tok owng negeri sembilan berape ek lau adew kwn2 ley bg thu ktew nk minx tlg nie [...]
  • sumathy: i rasa takut cabut gigi,i have masalah gigi rosak.i rasa macam fobia if nak cabut gigi [...]

Mesti lihat (tekan je gambar) !

.
.
.

.
.


Gambar caicng babi macam muka babi
.

Rumah berbentuk mangkuk tandas
.

Sawah padi sangat unik
.

Kereta dan motorsikal dalam 1
.

Jepun obses seks
.

Lama tapi moden
.

Sebab lelaki berbohong adalah?
.

Pages

like ?



Tekan gambar !